سیف الله فرزانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد مربوط به اقامتگاه های رسمی استان است، گفت: افزایش ۴۳ درصدی میزان گردشگر در ۶ ماهه نخست امسال در حالی است که به دلیل وقوع سیل در ایام نوروز پیش بینی رشد ۳۵ درصدی گردشگران محقق نشد.

وی  آمار اعلام شده را رقمی نجومی در جذب گردشگر اعلام کرد و گفت: اما متاسفانه نگاه به گردشگری هنوز منسجم و به عنوان یک ظرفیت اقتصادی عظیم نیست. 

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین اعلام کرد که در این ایام سه هزار و ۹۸۲ مورد بازدید و بازرسی از تاسیسات گردشگری انجام شد که شامل هتل ، متل ،خانه مسافر ، واحدهای پذیرایی و دیگر موارد می شود.

فرزانه ادامه داد : در این بازررسی ها ۱۱۹ مورد تذکر و اخطار داده شد که بیشترین آن به علت عدم رعایت نکات بهداشتی، نواقصی در پروانه کسب و گران فروشی بود.

گردشگری تنها نسخه شفا بخش توسعه اقتصاد 

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: امروزه گردشگری در بسیاری از کشورها به شکل یک صنعت دیده و اجرا می شود  که به تنهایی بسیاری از نارسایی های اقتصادی آنها را بر طرف کرده است .

فرزانه با بیان اینکه ما هم باید به دنبال فعالیت صنعتی گردشگری باشیم ، افزود: گردشگری حوزه با شعاع تاثیرگذاری وسیعی است که بخش قابل توجهی از زندگی مردم را تحت شعاع قرار می دهد و می تواند از نظر اقتصادی اتفاقات موثری را رقم بزند. 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری استان می تواند پرچمدار اشتغال باشد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه گردشگری مازندران حل مسائل فرهنگی و تغییر نگاه مسافر و میزبان است که گردشگری را به عنوان سرگرمی نبینند بلکه به چشم تعاملی اجتماعی با آن برخورد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گردشگری را فاکتور اصلی توسعه پایدار عنوان کرد و گفت : هیچ عرصه اقتصادی را نخواهید یافت که به اندازه گردشگری بتواند توسعه پایدار را محقق کند.

فرزانه افزود: ۴۰۰ کیلومتر ساحل در استان مازندران داریم که در حال حاصر نه در دریا و نه ساحل کار خاصی انجام نداده ایم، اما برنامه ریزی در قالب مدیریت یکپارچه باعث می شود تا اقدامات خوب برای جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری اتفاق افتاد.
استان مازندران با سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴هزار کیلومتر مربع یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور و حتی خاورمیانه است.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.