حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: نطق عزتمندانه رئیس جمهوری در سازمان ملل که بازتاب موضع رهبر معظم انقلاب و ملت ایران بود جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: اشاره رئیس‌جمهوری به موضوع فلسطین و حمایت از مردم یمن و انتقاد از راهزنی آمریکا و نصیحت عربستان و هم‌پیمانانش از نکات خوبی بود که در سخنرانی ایشان مطرح شد.

امام‌جمعه نوشهر گفت: امروز تراکم تقاضای مذاکره اروپاییان با مقامات ایران ثمره مقاومت غرورآفرین نیروهای نظامی و هدایت رهبری و درایت مسئولان است.

وی افزود: البته سه کشور آلمان و انگلستان و فرانسه با صدور بیانیه، ایران را در حمله پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان مقصر دانستند ولی از آن طرف درصدد بودند رئیس‌جمهور را متقاعد به مذاکره کنند.

مشایخ گفت: اروپا پیرو آمریکا است و قابل‌اعتماد نیست و نمی‌شود سرنوشت کشور را به این آدم‌های دورو سپرد. آنان گفتند که روی موشک‌های اصابت کرده به تأسیسات آرامکو عبارت «یا علی» نوشته شده پس کار ایران است درحالی‌که یمنی‌ها شیعه زیدی و محب آن حضرت هستند.

امام‌جمعه نوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان اینکه در دشمنی غرب به سرکردگی آمریکا لحظه‌ای نباید تردید کرد، اظهار داشت: جنگ ثابت کرد ما می‌توانیم زیرا نبرد ما جنگ معمولی نبود بلکه جنگ احزاب بود و کشورهای زیادی از صدام حمایت می‌کردند ولی ملت ما ایستادگی کرد.

وی افزود: درس دیگر از دفاع مقدس این است که فتنه‌گران داخلی یعنی منافقین و لیبرال‌ها زمینه‌ساز تجاوز دشمنان و بیگانگان هستند و از شر نفوذی‌ها نباید غافل باشیم زیرا فعالیت هسته‌ای را آنان لو دادند.

مشایخ یادآور شد: در زمان جنگ عده‌ای شهید می‌شدند و عده‌ای اخلال‌گر اقتصادی و به فکر منافع خود بودند.

امام‌جمعه نوشهر افزود: موضوع دیگری که از دفاع مقدس آموختیم اعتماد به جوانان است؛ البته پیران هم در جنگ بودند ولی جوانان جان خود را کف دست گذاشتند و اقتدار ما از غیرت جوانان ما است.

وی بازگشایی مدارس را تبریک گفت و اظهار داشت: در نظام آموزشی باید به چند چیز توجه شود که ترویج دین‌داری و وطن‌دوستی و پاک‌دامنی از مهم‌ترین موارد آن است.

۷۵۱۷/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.