به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان امروز پنجشنبه در سومین روز سفرش به استان ولگاگراد روسیه در دیدار با "دری بوچارف" استاندار این استان افزود: روابط میان دو کشور راهبردی و استراتژیک است، در همین راستا به دنبال تصمیمات روسای جمهور دو کشور، استانداران دو استان نیز باید در مسیر تعیین شده حرکت کنند و روابط خود را در بهترین سطح قرار دهند تا شرایط توسعه مناسبات فراهم شود.
نماینده عالی دولت در مازندران اجرایی کردن تفاهمنامه همکاری های دو جانبه که پیشتر به امضاء استانداران مازندران و ولگاگراد رسیده مهمترین اهداف سفرش به این استان روسیه اعلام واضافه کرد: اتاق های بازرگانی به عنوان محور بخش خصوصی دو طرف می بایست از روابط خوب بین دو استان نهایت بهره را ببرند و زمینه گسترش تجارت دو جانبه را بیش از پیش فراهم کنند.
حسین زادگان با تاکید بر ظرفیت های دو استان برای تامین نیازمندی های متقابل، تهاتر کالا را راهکار مناسبی برای تسهیل و تسریع در مبادلات تجاری بین دو استان مازندران و ولگاگراد بیان کرد.
رئیس شورای توسعه صادرات مازندران اظهارداشت: استان مازندران می تواند از طریق بنادر شمالی، استان ولگاگراد را به آبهای آزاد متصل کند و از طرفی ولگاگراد از طریق رودخانه ولگا راه ایران  را برای رسیدن به آب های دریای سیاه و  دسترسی به کشورهای اروپایی فراهم می کند و باید از این ظرفیت های دو جانبه بیشتر برای توسعه تجارت و مناسبات اقتصادی بهره برداری کرد.
حسین زادگان با اشاره به ضرورت عضویت دانشگاه ولگاگراد در اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه خزر، از استاندار ولگاگراد خواست که زمینه این عضویت را فراهم کند.
استاندار مازندران با اشاره به وجود ظرفیت بالای سیلوی غلات در بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق استان مازندران اظهارداشت: استان ولگاگراد روسیه ظرفیت مازادی در تولید غلات دارد و ما آماده در اختیار گذاشتن ظرفیت های ذخیره سازی غلات به تجار و بازرگانان ولگاگراد برای صادرات این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم.
تشکیل کارگروه گردشگری مازندران- ولگاگراد
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همچنین به ظرفیت بالای گردشگری دو استان مازندران و ولگاگراد اشاره و راه اندازی تورهای گردشگری با کمک دو استاندار را ضروری اعلام کرد تا گردشگران دو  استان و حتی استان های دیگر دو کشور بتوانند با ظرفیت های گردشگری آشنا شوند و از آنها به درستی استفاده کنند. 
حسین زادگان  برای عملیاتی شدن این موضوع تدارک کارگروه های ویژه گردشگری با عضویت اقشار خاص نظیر رسانه ها و مدیران رسانه ها برای معرفی بیشتر ظرفیت ها پیشنهاد کرد.
استاندار مازندران در پایان این نشست از استقبال گرم میزبانی استاندار استان ولگاگراد در مدت حضور هیات تجاری مازندران در این استان قدردانی کرد.
هیات تجاری ۱۰۰ نفره مازندران روز سه شنبه با دعوت رسمی استاندار ولگاگراد روسیه و به سرپرستی استاندار مازندران به این استان جنوبی روسیه سفر کرد.
پیش از این نیز هیات ۴۰ نفره تجاری و اقتصادی استان ولگاگراد روسیه به سرپرستی معاون اول این استان به استان مازندران سفر کرده بودند.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.