به گزارش خبرآنلاین از ساری ، احمد حسین زادگان درآیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و ایثار و مقاومت در دبیرستان دخترانه 15  خرداد نوشهر، علت ایجاد نهادهایی چون انجمن اولیا و مربیان، بهره گیری از نظرات و انتقادات  اولیا و مربیان دانست و گفت: حلقه مفقوده بهبود وضعیت آموزشی عدم استفاده از ظرفیت ارتباط آموزش و پرورش، مربیان و فرهنگیان، دانش آموزان و انجمن و اولیا با یکدیگر است.

استاندار مازندران با تجلیل از مقام معلم در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر چه محدودیت‌هایی در حوزه امکانات و اقتصاد وجود دارد اما اهمیت کار معلمان بر هیچ کس پوشیده نیست و آینده این کشور در گرو تلاش امروز معلمان در کلاس‌های درس و اهتمام آنها برای پرورش نسلی توانمند، مسؤولیت‌پذیر و اخلاق محور است.

وی پرسشگری و مطالبه حقوق از سوی دانش آموزان را موضوع مهمی دانست و گفت: معلمان و  فرهنگیان باید با شیوه نوین تدریس دانش آموزان را وادار به پرسشگری کنند.

حسین زادگان با بیان اینکه خلاقیت ذاتی نیست و اکتسابی است، گفت: کشورهای در حال توسعه دانش آموزان را به سمت خلاقیت  و نوآوری سوق می دهند.

استاندار مازندران وجود فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید دانست و گفت: باید استفاده درست از فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده شود؛ با توجه به تغییر شرایط و وجود فضای مجازی، باید تغییرات در محتوای  درسی، شیوه ی تدریس و رفتار معلمان با دانش آموزان و رفتار متقابل دانش آموزان بررسی و به روز رسانی شود.

حسین زادگان با انتقاد از اینکه امروز باید به یک دانش آموز فرصت صحبت داده می شد، تاکید کرد: از امروز حس اعتماد بنفس دانش آموزان تقویت شود تا در آینده بتواند حق خودش را مطالبه گری کند چرا که این دانش آموزان درآینده مدیران استان و کشور هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه از لحاظ تعلیم مشکلی نداریم، گفت: ما باید مهارت های زندگی، احترام به قانون و احساس مسئولیت که همان فرهنگ عمومی است را به دانش آموزان آموزش دهیم .

وی به استفاده بخش خصوصی برای برداشتن بار آموزشی از دوش آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: همواره از بخش خصوصی برای کمک به آموزش و پرورش استفاده می کنیم اما اگر  از یک مدرسه غیر دولتی بازدید کنیم  مورد انتقاد قرار می گیریم.

به گفته وی، این نوع نگاه ها باید تغییر کند و همه با یک عزم و اراده ی مشترک و با یک تلاش همگانی و همه جانبه در مدرسه، در عین حال که آموزش را داریم، جامعه پذیری را  در بخش های مختلف به دانش آموزان یاد بدهیم تا آنها را برای اداره مملکت و برای مدیریت مناصب و عناصر مختلف آماده کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی 99-98 و ایثار و مقاومت توسط استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه 15 خرداد نوشهر نواخته شد. 

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1263126
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.