به گزارش خبرنگار ایرنا، خانه جوان مازندران که به عنوان نخستین خانه جوان ایران در سال ۹۵ با سفر وزیر ورزش و جوانان به این خطه شمال کشور در محل استیجاری راه اندازی شده بود ، هم اکنون در ساختمان سه طبقه ای مستقر شده استکه پیش از این در اختیار دانشگاه علمی - کاربردی تربیت بدنی قرار داشت.

 خانه جوانان با هدف تسهیل گری امور مرتبط با جوانان و اعتلای جایگاه این قشر در دستور کار دولت یازدهم  قرار گرفت و یکی از اولویت های مهم این خانه شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان، به کارگیری و استفاده از ظرفیت های آنان در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، هنری، اعتقادی، علمی، اجتماعی و کارآفرینی است..
گسترش و توانمند سازی و فعال نمودن سازمان های مردم نهاد جوانان در عرصه های گوناگون از دیگر اولویت های خانه جوانان در کشور است.

بر اساس گزارش وزارت ورزش و جوانان تاکنون ۱۰۰ خانه  جوان در مراکز استان ها و برخی شهرهای بزرگ کشور راه اندازی شد.
دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی خانه جوانان در کشور اختصاص داده بود و از محل همین اعتبار بود دکه خانه جوان در اکثر استان های کشور راه اندازی شد. تصمیم وزارت ورزش و جوانان بر این است که خانه جوانان از این پس با امکانات استانی راه اندازی و فعال شود.

همچنین در حال حاضر بر اساس گزارش های رسمی حدود دو هزار و ۷۰۰ تشکل مرتبط با امور جوانان در کشور فعال است.

طبق آمار رسمی حدود ۲۳ تا ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند که یک میلیون نفر از این جمعیت مربوط به استان مازندران است.

معاون وزیر ورزش و جوانان سفر یک روزه اش را به مازندران از صبح امروز آغاز کرد.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.