به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان روز دوشنبه در آئین نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در دبیرستان متوسطه اول 15 خرداد نوشهر با اشاره به بهره هوشی بالای دانش آموزان افزود: برای پرورش افراد توانمند برای آینده کشور باید ارتباط با دانش آموزان در مدارس به صورت دوسویه برقرار شود.

وی ادامه داد: با ایجاد ارتباط دوسویه بین دانش آموز و معلمان علاوه بر بهره گیری از نظرات آنها در بهبود آموزش و پرورش، خلاقیت، پرسشگری و اعتماد بنفس دانش آموزان را نیز برای اداره و پیشرفت کشور شکل خواهد گرفت.

استاندار مازندران به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروز فضای مجازی بیشترین سهم و تاثیر نسبت به مدرسه و معلم بر روی دانش آموزان دارد و در این راستا باید به دنبال افزایش آگهی بخشی به آنها باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فضای مجازی در بین دانش آموزان و جامعه نیازمند بازنگری محتوی درسی و شیوه آموزش همراه با نظرات به حق دانش آموزان هستیم و فیلتر کردن فضای مجازی راهکار مناسبی نیست.

حسین زادگان با اشاره به نقش آموزش و تربیت در توسعه کشورهای دنیا گفت: پیشرفت آموزش و پرورش منوط به بهره گرفتن از ظرفیت ها و نزدیکی همراه با تعامل دانش آموزان، معلمان، انجمن اولیا و مربیان است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی کنونی حلقه اتصال اولیا و مربیان باید تقویت شود تا از نظرات و دخالت آنها بهترین سود را ببریم.

استاندار مازندران  بر ضرورت بهره گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت مدارس تاکید کرد و افزود: ارتقای فرهنگ اجتماعی در جامعه نیازمند تغییر نگاه ها و آموزش و پرورش افراد همراه با تعامل اقشار و افراد جامعه هستیم و باید در این مسیر اقتدار کشور را به همراه دارد گام‌های خوبی برداریم.

امسال  ۵۳۸ هزار و ۴۳۸  دانش‌آموز در سراسر استان، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که از این تعداد  ۲۶۴ هزار و ۶۳۴ نفر در دوره ابتدایی، ۱۲۳ هزار و ۸۸۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۱۰۷هزار و ۵۹۹ نفر در دوره متوسطه دوم  و ۳۱ هزارو ۴۸۱ نوآموز پیش دبستانی و  بقیه دانش اموزان استثنایی  هستند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران امسال ۲۴ هزار کلاس درس و ۳۹ هزار فرهنگی میزبان دانش آموز استان هستند.

سال تحصیلی  جدید برای ۴۵ هزار و ۳۳ کلاس اولی مدارس مازندران هم روز گذشته همزمان با سراسر کشور آغاز شده بود.

1295/ 1602/1654

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.