عسگری نیکزاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در ساری گفت: امسال سه هزار و ۲۰۰ معلم بازنشسته داشتیم که از این تعداد ۹۰۰ نفر خود را بازنشسته کردند و باقی به خدمت خود استمرار دادند.

وی استمرار خدمت معلمان بازنشسته را با اختیار خودشان عنوان کرد و گفت: در این مسئله اجباری وجود نداشت و با رایزنی و همچنین شرح وضعیت کمبود مدارس استان به صورت اختیاری استمرار به کار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با شاره به اینکه در حال حاضر نیازمند ۱۱ هزار ساعت معلم برای مدارس استان هستیم، افزود: تا به حال حدود ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش مازندران شدند . 

نیکزاد با بیان اینکه هنوز از جذب نیروی حق التدریس و ماده ۲۸ آماری قطعی در دست نیست، گفت : پیش بینی می شود تمام نیروهای مورد نظر مدارس از بخش حق التدریس تامین شود زیرا دیگر جذب رسمی ممکن نیست. 

وی همچنین اظهار داشت :در صورت کمبود و نیاز به نیروی تدریس از محل پیش دبستانی ها، نهضت سوادآموزی و خرید خدمتی ها اقدام به تامین خواهیم کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین وعده داد که با وجود تمام مشکلات هیچ‌ کدام از کلاس های درس مدارس بدون معلم نخواهند بود.

نیکزاد در پایان پرداخت کمک هزینه ها به مدارس را اختیاری توصیف کرد و گفت: این پرداختی ها حتی یک دهم پرداختی در مدارس غیر انتفاعی نیست و باتوجه به مشکلات کشور و نظام می طلبد خانواده ها در مسیر تعالی دانش آموزان همراهی کنند.

گفتنی است که امسال ۵۳۶ هزار دانش آموز از پایه پیش دبستانی تا متوسطه دوم در چهار هزار و ۳۰۰ مدرسه استان تحصیل خواهند کرد. 

آموزش و پرورش مازندران حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۲۴ هزار نفر معلم و باقی نیروهای اداری هستند. 

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.