سخنگوی طرح دریا در مازندران گفت که بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و مواج بودن دریای خزر و ممنوعیت شنا، طرح دریا به طور رسمی از امروز ۳۱ شهریور ماه در مازندران خاتمه یافت و این دستورالعمل به تمام  فرمانداران شهرهای ساحلی استان ابلاغ شده است.
عیسی قاسمی طوسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح دریا در سال جاری  از اول خردادماه ۹۸ در حدود۹۵ نقطه از ۳۳۷ کیلومتر ساحل خزر شروع شد و به طور رسمی نیز ۳۱ شهریورماه پس از ۱۲۴ روز سوت پایان این طرح برای سال جاری نواخته شده است.
وی گفت: در این مدت حدود یک هزار ناجی برای خدمات رسانی به مسافران در طرح دریا از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب حضور فیزیکی داشتند و این حضور با وجود مواجی شدن دریا برای جلوگیری از احتمال غرق شدن مسافران همچنان تداوم داشت.
پرداخت دستمزد ناجیان 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: در سال جاری با هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستمزد ناجیان غریق تاکنون پرداخت شد و با وجود محدودیت مالی تلاش شد تا پرداخت ها به موقع انجام شود.
طوسی افزود : برای مهرماه در صورت وضعیت مناسب جوی به دلیل تقاضا در برخی شهرهای ساحلی جهت بهره گیری از دریا، احتمال حضور ناجیان به صورت داوطلبانه در برخی طرح ها وجود دارد و این هماهنگی با پایدار شدن شرایط جوی با فرمانداران انجام خواهد شد.

سخنگوی طرح دریا در مازندران گفت: در تابستان سال جاری ۳۱ نفر در ساحل دریای خزر جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان سال گذشته ۴۷ نفر بود.
قاسمی طوسی خاطرنشان کرد: براساس آمار غریق در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۴ درصد کمتر شد و این در حالیست که روزهای مواجی دریا نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بود.

طرح سالم سازی دریا از تابستان سال ۹۲ با هدف جلوگیری از روند افزایشی غرق شدن شناگران به صورت برنامه ریزی شده و منسجم و با پیش بینی امکانات رفاهی و امدادی در سواحل مازندران آغاز شد.
این طرح با رفع نواقص از جمله شناسایی نقاط کور و حادثه خیز ، نصب تابلوهای شنا ممنوع ، افزایش تعداد ناجیان غریق ، استقرار ماموران انتظامی در مناطق خطرساز ، افزایش ساعات فعال ماندن طرح در شب و ساماندهی شناگاههای خصوصی موفق شد آمار غرق شدگان در آب های ساحلی دریای مازندران را از بیشتر از ۲۰۰ نفر در سال ۹۳ به ۶۲ نفر در سال گذشته کاهش دهد.
فعال نگه داشتن طرح سالمسازی دریا در ماه مبارک رمضان از سال ۹۴ به بعد بیشترین تاثیر را در کاهش میزان مرگ ناشی از غرق شدگی در دریای مازندران داشت .
مازندران ۳۳۸ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و بر اساس اعلام استانداری پارسال ۳۵۰ نقطه حادثه خیر در این محدوده شناسایی و برای جلوگیری از شنا با تابلوی ' شنا ممنوع ' نشانه گذاری شد .
۶۹۸۲/۱۶۵۴

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.