علی اصغر احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این کار با برگزاری مانور بدون اطلاع قبلی انجام خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت دستگاهها ، نیروها و امکانات امدادی مشخص شود.

وی با اعلام اینکه فصل بارندگی در مازندران از هم اکنون شروع شده است، گفت : با توجه به سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال در برخی از شهرهای استان ، مدیران دستگاه های اجرایی باید اقدام های لازم را پیش از وقوع هر حادثه انجام دهند تا خسارت کمتری در اینگونه موارد وارد شود.

احمدی اولویت برگزاری مانور سنجش آمادگی را با مناطق بیشتر در معرض سیل دانست و افزود: حتی برای جلوگیری از خسارت های احتمالی باید شهرداران و دهیاری ها با آمادگی بیشتری نسبت به لایروبی انهار اقدام کنند.

این مسئول همچنین گفت : شب گذشته با توجه به هشدارهای هواشناسی درباره بارندگی و کاهش دما در جلسه مدیریت بحران در سوادکوه شمالی که از مناطق سیل گیر محسوب می شود حضور یافتم و نشست مدیریت بحران برگزار شد و میزان امکانات و آمادگی و هماهنگی میان مدیریان دستگاه های اجرایی مورد سنجش قرار گرفت که خوشبختانه نتیجه خوب و رضایت بخش بود.

سیل و سیلابی که اواخر اسفند ۹۷ و اوایل فروردین امسال طی دو مرحله در مازندران جاری شد، دستکم ۱۲ شهرستان استان را تحت تاثیر قرار داد و بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

سوادکوه شمالی ، سوادکوه و سیمرغ سه منطقه پرخسارت در این سیل و سیلاب بودند، حادثه ای که به حدود هفت هزار خانه خسارت زده بود.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.