به گزارش خبرنگار ایرنا ، سجاد سالک روز شنبه در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در ساری گفت: مهم‌ترین چالش در اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد فقدان مسئله بازار مناسب فروش است و اگر بازاری برای تولیدات این قشر وجود نداشته باشد عملا مسئله پرداخت تسهیلات و اشتغال‌زایی از اساس بی معنی و نوعی انحراف است.

وی از راه‌اندازی سامانه بازار دیجیتال و مجازی فروش محصولات بهبودیافتگان مواد مخدر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه اکنون در حال بازبینی است و پیش بینی می شود تا سه ماه دیگر رونمایی و عملیاتی شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: تمامی بهبود یافتگان می توانند در این شبکه بازار عضو شوند و محدودیتی برای هیچ جنسیت و نوع اشتغالی وجود ندارد.

سالک بدون نام بردن نام این سامانه گفت: افراد می توانند با استفاده از اینترنت خانگی محصولات خود را در این شبکه بارگزاری کرده و بدون واسطه به فروش برسانند.

وی مهم ترین ویژگی این شبکه بازار را حذف دخالت دلالان در فروش محصولات بهبودیافتگان اعتیاد و همچنین پایین آمدن قیمت نهایی محصول دانست و افزود: علاوه بر این در روند فروش نیز تسهیل خواهد شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قرار است این شبکه به یکی از بانک های اطلاعاتی بازار دیجیتال کشور متصل شود پیش بینی کرد که با آغاز فعالیت این سامانه حدود هفت میلیون مشتری به این شبکه فروش بپیوندند.  

مازندران پیشتاز در حضور سمن‌ها در مبارزه با مواد مخدر

سالک در این جلسه به نتیجه بررسی عملکرد استان مازندران در مسیر اجرای برنامه‌های پیشگیری، درمان و حمایت از بهبودیافتگان اعتیاد اشاره کرد و گفت: مازندران از معدود استان‌هایی است که هم از لحاظ سمن‌های مردم‌نهاد و هم فعالیت‌های اجتماعی درخشان عمل کرد.

وی تاکید کرد : مجموعه استانداری مازندران و سمن‌های مردم نهاد استان در اجرای تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با وزارت کشور در جهت مشارکت سمن ها برای پیشگیری از اعتیاد همواره موفق عمل کرده و سر لوحه فعالیت دیگر استان‌ها است.

بر اساس تازه ترین آمار دبیر مباره با مواد مخدر مازندران هم اکنون ۵۸ هزار معتاد در ۵۲۴ مرکز ترک اعتیاد استان در حال ترک این مواد افیونی قرار دارند و در این مدت نیز طرح پیشگیرانه اعتیاد برای حدود ۳۰۰ هزار نفر در مناطق شهری و روستایی در معرض خطر اجرا شد.

در سال گذشته در مازندران چهار تن مواد مخدر کشف شد که ۵۸ درصد آن سنتی و باقی صنعتی بودند.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.