به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نیروگاه با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال و توسط بخش خصوصی در منطقه بابکان شهرستان آمل و در مدت یک سال ساخته شد.

نیروگاه بابکان برخلاف ژنراتورهای دیزلی از سوخت گاز طبیعی استفاده می کند و کاملا به صورت دوست دار محیط زیست احداث شده است .

نیروگاه هفت مگاواتی بابکان دارای ۲ دستگاه ژنراتور گازسوز ۲مگاواتی و ۲ دستگاه ژنراتور گاز سوز یک ونیم مگاواتی است که از طریق ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۲ و نیم مگاواتی و ۲ دستگاه ۲ مگاوات آمپر ساعتی انرژی برق تولیدی را به مدار وارد می کند. 

از ویژگی‌های این نیروگاه مقیاس کوچک می توان به افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر منطقه ، تقویت پدافند غیر عامل و جبران ضعف ولتاژ و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹ نفر اشاره کرد. 

با ورورد این نیروگاه بخش خصوصی به مدار تولید برق استان مازندران ،  توان تولیدی برق مقیاس کوچک استان به حدود ۲۲۰ مگاوات در ساعت رسیده است. 

سرمایه گذاری مطمئن دربخش تولید انرژی

مدیرکل برق منطقه ای مازندران و گلستان در آیین افتتاح این پروژه خبرنگار ایرنا بخش تولید برق در مقیاس کوچ را سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا توصیف کرد که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته با ورود جدی بخش خصوصی مواجه است . 

حسین افضلی درآمد حاصل از تولید و فروش انرژی را برای بخش خصوصی ماهیانه حدود ۱۳۰ میلیون ریال به ازای هر مگاوات اعلام کرد و افزود: به طور میانگین در کمتر از سه سال معمولا این نیروگاه ها علاوه بر تامین هزینه های احداث به سودآوری می رسند. 

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۲ نیروگاه دیگر در چمستان نور و گرگان با مجموع ۵۰مگاوات انرژی برق در ساعت توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که تا پایان سال وارد مدار خواهد شد. 

وی هزینه این ۲ نیروگاه را جمعا ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با ورود این ۲ نیروگاه بر استمرار انرژی در ساعات پیک مصرف همچون روزهای گرم تابستان را شاه خواهیم بود. 

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.