به گزارش خبرنگار ایرنا، خوتکا، حواصیل ،آبچیلک‌ها و آگراها نخستین گروه از پرندگان مهاجر زمستان گذران هستند که این روزها از مناطق غربی ایران به تالاب و آببندان های مازندران برای زمستان گذرانی آمدند.

این پرندگان پیشقراول زمستان گذران های مهاجر به این خطه شمال کشورند که همه ساله پیش از فرا رسیدن پاییز آشیانه اشان را در مازندران پهن می کنند.

رییس اداره حیات وحش محیط‌ زیست مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این پرندگان، مهاجران داخلی محسوب می شوند که بعد از جوجه آوری از مناطق غربی کشور به این استان آمدند.

کوروس ربیعی افزود : این پرندگان به صورت گروهی همه ساله زودتر از سایر پرندگان به مازندران می آیند و امسال به دلیل وضعیت خوب تغذیه ای در عرض های بالا با استراحت در مسیرهای پروازی به این استان آمدند .

به گفته وی، زمستان گذران های مهمان از سیبری کمی با تاخیر و در اواخر مهر و اوایل آبان به این استان می رسند.

وی وضعیت تغذیه ای در استان را به دلیل پر آبی آببندان ها و تالاب و اراضی شالیزاری بهتر از زمستان سنوات گذشته دانست و احتمال گفت که احتمال افزایش آمار جمعیت مهاجران نیز وجود دارد.

مازندران با داشتن چندین تالاب از جمله میانکاله و ۸۰۰ آببندان و شالیزار پر رزق و روزی، همه ساله میزبان حدود ۱۵۰ گونه پرنده مهاجر داخلی و خارجی است که فصول مختلف سال را در این خطه سر می کنند.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.