به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مازندران در بابلسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بودجه دانشگاه ها مانند سایر دستگاه های دولتی مصوب مجلس است و به عنوان بودجه سالیانه ابلاغ می شود و معمولا در خود دانشگاه ها طی جلساتی، هیات امناء نحوه توزیع بودجه ها برای مصارف و هزینه های مختلف را تصویب می کنند و دانشگاه ها موظفند بر اساس مصوبه هیات امناء که به تایید سازمان برنامه و بودجه هم می رسد، عمل کنند.

وی افزود: وزارت علوم برای بیشتر دانشگاه ها ۱۵ درصد بودجه را برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته، اما دانشگاه هایی هم هستند که تا ۳۰ درصد بودجه خود را صرف مسائل پژوهشی می کنند.

وزیر علوم گفت: امسال به رغم محدودیت ها تاکنون دانشگاه های ما در ۶ ماهه اول بیش از ۴۶ درصد تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه داشته اند که امیدواریم بقیه هم تا پایان سال تخصیص یابد.

وی فعالیت پژوهشی دانشگاه ها، ارتباط با صنعت و همکاری پژوهشی با دستگاه های دیگر از سوی دانشگاه ها را قابل تقدیر دانست و افزود: پروژه های خوبی از باب تاثیرگذاری در حل مشکلات صنعتی و بهبود تولید داخل از سوی دانشگاه ها انجام می شود.

غلامی تاکید کرد که این رویکرد دانشگاه ها به خاطر کمک به رونق و پیشرفت کشور و نیز به خاطر اینکه دانشگاه ها به عرضه منابع پژوهشی سایر دستگاه ها کمک می کنند مورد حمایت وزارت علوم است.

وزیر علوم همچنین با تشریح برنامه های سفرش به مازندران و نتیجه بازیدش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مازندران ، گفت: کارهای خوب و امیدوار کننده ای توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه مازندران انجام شده که مسلما در کاربردی کردن دانش دانشگاه بسیار موثر است تا بهتر بتوانند در بحث خودکفایی و تولید اقتصادی کشور به سهم خود کمک کنند.

وزیر علوم در سفر ۲ روزه مازندران مهمان دانشگاهیان ، سمن‌های دانشجویی و مسئولان استانی مازندران خواهد بود و در برنامه ای فشرده، بازدید از مراکز پژوهشی و نشست با مسئولان و بررسی و پیشرفت طرح های توسعه فضای دانشگاهی را در دستور کار خود دارد.  

مازندران بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی دارد که اکثر این مراکز غیرانتفاعی هستند.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.