به گزارش خبرنگار ایرنا، میانگین سرانه فضای آموزشی و ورزشی شهر ساری همچنین کمتر از نصف میانگین استانی است. میانگین استانی فضای آموزشی و ورزشی دانش آموزان در مازندران پنج متر مربع است.

این در حالی است که طی یک سال گذشته با وجود افتتاح دهها پروژه ورزشی در استان مازندران و از جمله شهر ساری هیچ تکانی به فضای آموزشی و پرورشی و ورزشی این منطقه به واسطه افزایش دانش آموزان وارد نشده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال های اخیر موقعیت دانش‌آموزان ناحیه یک ساری در انواع المپیادهای علمی ، ورزشی ، موسیقی و حتی کنکور نیز درخشان بود،  اما همچنان بزرگترین رنج مدارس مرکز استان از کمبود فضای آموزش یو پرورشی است.

حامد دیانی ضمن اشاره به کسب مقام های برتر در المپیادهای ریاضی و نانو در سال جاری ، کسب قهرمانی های متعدد در انواع رسته موسیقی و موفقیت های دیگر ، افزود: اما دغدغه مدارس ما همچنان پابرجا است و گویا راه حلی برای آن وجود ندارد.

وی همچنین به استهلاک فضای آموزش و پرورش این ناحیه اشاره کرد و گفت: همانند دیگر نقاط استان نیز بخش قابل توجهی از مدارس این ناحیه قدیمی است و نیاز به ترمیم و مقاوم سازی دارد که به دلیل شرایط محدود اقتصادی توانی برای آنها وجود ندارد.

کمبود فضای آموزشی مرکز استان در حالی است که برای سال تحصیلی پیش رو ۴۲ هزار دانش آموز ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته بیش از یک هزار دانش آموز اضافه شده که طبیعتا عرصه را برای هر دانش‌آموز کم می کند.

دیانی کمبودهای مدارس مرکز استان را فقط محدود به فضای آموزشی ندانست و مشکلاتی از جمله کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاههای قدیمی را نیز از دیگر دغدغه های این منطقه عنوان کرد.

کمبود یکهزار ساعتی نیروی انسانی در مقطع متوسطه

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک ساری همچنین از کمبود شدید نیروی انسانی این ناحیه در آستانه آغاز مهر تحصیلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ناحیه یک ساری در مقطع متوسطه اول و دوم بیش از یک هزار ساعت معلم کمبود دارد. 

وی افزود: ۸۵۰ ساعت در متوسطه اول ، حدود ۱۰۰ ساعت در متوسطه دوم و بیش از ۴۶۰ ساعت در متوسطه فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش از دغدغه‌های حال حاضر  مدارس مرکز استان می باشند.

دیانی محدودیت نیروی انسانی تدریس را فقط محدود به متوسطه ندانست و افزود: مدارس ابتدای شهرستان نیز ۳۳ معلم کسر دارند که در تکاپو برای حل این مشکل هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با اشاره به اینکه هنوز از ذخیره دانش اموزختگان دانشگاه فرهنگیان برای این ناحیه سهمیه‌ای مشخص نشده است ، گفت: در انتظار سهمیه حق التدریسی هستیم که تا روزهای آینده به ما اطلاع داده می شود.

آموزش و پرورش ناحیه یک ساری دارای بیش از ۳۲۹ مدرسه است که از این تعداد ۲۱۲ مدرسه شهری و ۱۱۷ مدرسه نیر در مناطق روستایی قرار دارند.

   ۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.