به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغر میرزایی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران که با حضور معاون امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ساری برگزار شد،افزود : براساس آمار رسمی میانگین شیوع مواد مخدر در سطح کشور حدود ۵.۴ درصد است که این میانگین در سطح استان مازندران حدود ۲.۶ رسیده است.
به گفته وی شیوع مواد مخدر در بین دانش آموزان و داننشجویان مازنی نیز نسبت به همسالان خود در سطح کشور حدود ۵۰ درصد کمتر است.
وی اجرای طرح های پیشگیرانه و آگاه سازی گروههای هدف را دلیل اصلی در پایین بودن شیوع مصرف مواد مخدر در مازندران نسبت به میانگین کشوری بیان کرد و رتبه استان را در این بخش بیستم در بین ۳۱ استان کشور اعلام کرد که این رتبه تا پیش از دولت تدبیر و امید دوم بود.
انهدام ۲۷ باند مواد مخدر در مازندران 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در سال جاری ۲۷ باند مواد مخدر در این استان متلاشی که از افراد این باندها حدود یک هزار و ۵۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
به گفته وی میزان کشف موادمخدر از قاچاقچیان این مواد در سال جاری( پنج ماهه )  نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸ درصد بیشتر شد.
میرزایی تعداد متهمان دستگیر شده در ارتباط با مواد مخدر را در مازندران در سال جاری افزون بر ۷ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد بیشتر شده است.
وی اظهارداشت : حدود ۵۸ درصد از کشفیات مواد مخدر در این استان را مواد مخدر سنتی تریاک و مابقی را مواد مخدر صنعتی و روانگردان تشکیل می دهد.
این مسوول گفت : هم اکنون ۵۸ هزار معتاد در ۵۲۴ مرکز ترک اعتیاد در حال ترک این مواد افیونی قرار دارند و در این مدت نیز طرح پیشگیرانه اعتیاد برای حدود ۳۰۰ هزار نفر در مناطق شهری و روستایی در معرض خطر اجرا شد.
در سال گذشته در مازندران چهار تن مواد مخدر کشف شد.
/۱۸۹۹/۶۹۸۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.