به گزارش خبرنگار ایرنا ، براساس این تفاهم نامه رشته حمل و نقل عمومی به عنوان یک رشته تخصصی برای نخستین بار در سال تحصیلی ۹۹.۹۸ به صورت آزمایشی در یکی از هنرستان های فنی و حرفه ای بابل تدریس می شود.

معاون  حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران راه اندازی رشته حمل و نقل را در هنرستان های فنی و حرفه ای باعث تخصصی تر شدن فعالیت حمل و نقل بیان کرد.

علی نصیری عصر روز یکشنبه در حاشیه امضاء این تفاهم نامه افزود : در حال حاضر حدود ۲۶ هزار راننده در بخش حمل و نقل فعالیت دارند که حدود ۶۵ درصدشان دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

وی اضافه کرد : ایجاد رشته حمل  و نقل ضمن افزایش سطح سواد رانندگان ،کمک‌ کاری برای آشنایی آنها با قوانین بین المللی می شود.

به گفته وی بخشی از مشکلات رانندگان بین المللی عدم آشنایی آنها با قوانین ترانزیتی این کشورهاست.

نصیری بر همکاری اداره کل متبوعش برای ارتقاء این رشته تحصیلی در مازندران تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه مازندران گفت: هم اکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مازنی در هنرستان های فنی و حرفه ای در ۳۵ رشته  تحصیل  می کنند.

اسفندیار نظری افزود :رشته حمل و نقل برای نخستین بار در سال تحصیلی پیشرو در بابل تدریس می شود و برای سال تحصیلی جدید حدود ۲۰ دانش آموز برای این رشته ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت : مازندران سومین استان کشور است که این رشته را ایجاد کرد.

نظری افزود: دانش آموزان رشته حمل و نقل پس از اخذ دیپلم فنی حرفه ای می توانند در آموزشکده مرتبط که در سه استان کشور فعال است،ادامه تحصیل بدهند.

برای سال تحصیلی جدید حدود ۵۳۵ هزار دانش آموز در چهار هزار ۴۳۸ مدرسه مازندران تحصیل می کنند.

/1899/۶۹۸۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.