علی اصغر احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران مبنی بر بارش‌های پراکنده در اکثر نقاط استان طی روزهای آینده و احتمال افزایش میزان دبی آب رودخانه‌ها، حتما باید نکات ایمنی برای استقرار در مسیرها رعایت شود. 

وی ادامه داد: حدود ۱۲۰ رشته رودخانه در استان مازندران جریان دارد که بخشی از مسیر این رودخانه ها از داخل و حاشیه مناطق مسکونی عبور می کند که این مساله باعث می شود تا در زمان وقوع بارندگی ها خطرات احتمالی همچون سیلاب یا آبگرفتگی این مناطق را تحت تاثیر قرار دهد. 

مدیرکل بحران مازندران گفت: با توجه به تعطیلات پیش روی و وضعیت شرایط جوی پیش بینی شده می بایست نکات ایمنی را در نقاط خاص و ویژه از جمله رودخانه ها رعایت کرد. 

احمدی همچنین از آمادگی دستگاه های امدادی مازندران در این مدت خبر داد و افزود: تمام دستگاه های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران تا پایان این هفته در حالت آمادگی قرار دارند تا خدمات رسانی لازم را به افراد ارائه بکنند. 
به گفته وی با توجه به اینکه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز بارش باران داریم  لذا با توجه به این شرایط جوی، کاهش دید و اختلال در تردد در این محورها دور از انتظار نیست. 
احمدی همچنین از مسافران و مردم خواست در این مدت از ماهیگیری و قایقرانی و هرگونه فعالیت های دریایی در هنگام مواج بودن دریا خودداری کنند. 

هواشناسی مازندران پیشتر اعلام کرد که دمای هوای استان طی روزهای آینده حدود چهار درجه کاهش می یابد و میانگین دمای هوا به ۲۷ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

روز گذشته بیشینه دمای هوای ساری مرکز مازندران ۳۱ درجه سانتی گراد بود. 

همچنین این اداره کل وضعیت جوی مازندران برای روزهای تاسوعا و عاشورا را به ترتیب بارانی و نیمه ابری و وضعیت دریای خزر تا پایان این هفته مواج و نامناسب برای شنا اعلام کرد .

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.