حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکیدات و توصیه‌های لازم توسط کارشناسان بهداشتی در این خصوص پیش ازآغاز ماه محرم به هیات امنای اماکن مذهبی مازندران ارائه شد تا از توزیع غذاهای نامناسب جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تصمیم گیری ها بر این شد تا توزیع نذورات ایام محرم با نظارت هیات امنای اماکن مذهبی انجام تا از این طریق چهارچوب های بهداشتی مورد نظر کارشناسان رعایت شود .

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه تنها  ۲ درصد اماکن  مذهبی هیات امنا ندارند، افزود :هیات امنا در مابقی این اماکن انتخاب شده و فعالیت دارند که به عنوان ناظران این اداره کل در امور مربوطه این فضاها می باشند.

مازندران بیش از هشت هزار مکان مذهبی اعم از مسجد، امامزاده، تکیه و حسینیه دارد که احکام هیات امنای این اماکن سه و پنج ساله است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت لزوم رعایت بهداشت در نذورات ، هیات امنای اماکن مذهبی باید در این زمینه دقت نظر لازم را اعمال بکنند تا مشکلی پیش نیاید . 

حجت الاسلام حیدری از رعایت کاهش سر و صدا  در اماکن مذهبی و کاستن مزاحمت حین عزاداری برای همسایگان اطراف این اماکن گفت که براساس دستورالعملی که به هیات امنای اماکن مذهبی ابلاغ شد از آنها خواسته شد تا صدای بلندگوها در خارج از این اماکن پخش نشود تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود. 

وی بیشترین گزارش شکایت ها در ایام محرم را در همین زمینه و بلند بودن صدای بلندگوها اعلام کرد و افزود: امیدواریم با رعایت این نکات ، محرم امسال مردم کمتر از این شرایط گلایه مند باشند .

مدیرکل اوقاف مازندران از توزیع بن های خرید کالا میان هیات های مذهبی استان خبر داد و گفت: پیشتر و سالها قبل کمک به این هیات ها به صورت مالی و نقدی انجام می شد که اسراف هم در این زمینه رخ می داد. 

وی ادامه داد: محرم امسال با هماهنگی برخی مراکز فروش کالاها و با معرفی هیات ها از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، این بن های خرید در اختیار آنها قرار می گیرد.

۲۰۹۶ /۱۸۹۹

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.