شهرستان عباس آباد از طول حدود ۲۰ کیلومتر محدوده ساحلی برخوردار است و بنا به گفته مسئولان ذیربط تاکنون حدود ۱۷ کیلومتر از اراضی حریم ساحلی منطقه در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که آزادسازی شده است.

جواد اصلانی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد گفت: اگرچه طی ۲ سال اخیر در این حوزه اقدامات خوبی با همکاری دستگاه های مسئول به ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه صورت گرفته است منتهی در اجرای کامل این طرح بنا به تاکید استاندار مازندران باید همکاری لازم هم از سوی دستگاه های مسئول و هم متصرفان انجام گیرد تا هرچه زودتر شاهد آزادسازی حریم ساحلی بوده و مردم به آسانی بتوانند به ساحل دسترسی داشته باشند.   

استاندار مازندران نیز پیش از این به دستگاه های دولتی و شبه دولتی فرصت یک ماهه داد تا نسبت به عقب نشینی از حریم ساحلی اقدام کنند و از فرمانداران شهرهای ساحلی استان نیز خواسته بدون هیچ ملاحظه ای حریم دریا را آزادسازی کنند.

فرماندار عباس آباد گفت که طبق بررسی های به عمل آمده  بیش از نیمی از طول حدود سه کیلومتری حریم ساحلی باقی مانده این شهرستان در تصرف اشخاص حقوقی بوده و در این بخش پیگیری های لازم  انجام گرفته و امیدوارم به زودی نتیجه دهد.

اصلانی همچنین با اشاره فرا رسیدن نیمه دوم سال و آغاز فصل بارندگی نسبت به ساماندهی رودخانه های طغیانی این شهرستان تاکید کرد و از مسئولان ادارات ذیربط خواست تا با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات ضمن آمادگی در زمان بارندگی شدید و احتمال وقوع سیلاب همچنین در این بخش نیز تلاش کنند.

وی در ادامه یکی از علت های ورود سربازان امام زمان (عج ) در کشف کالاهای قاچاق در شهرستان عباس اباد را متاثر از کم کاری برخی از مسئولان ذیربط دانست و مسئولان ادارات ذیربط نباید اجازه دهند کالاهای قاچاق با نام و نشان آن دسته از کشورهایی که امروز تحریم های ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال می کنند در این شهرستان عرضه و در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار عباس آباد گفت که طبق بررسی های به عمل آمده در برخی از مراکز عرضه کالا نیز دیده شده که کالاهای تولید داخل با نام  و نشان های خارجی عرضه می شود و دراین حوزه باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد تا ذائقه مردم تغییر کند.

در پایان این نشست که به بهانه جشنواره شهید رجایی و تجلیل از کارمندان نمونه هفته دولت برگزار شد با اعطای لوح سپاس از شماری از مسئولان نهادهای دولتی ،عمومی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی تجلیل به عمل آمد.

شهرستان عباس آباد با جمعیتی دست کم ۵۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/   ۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.