به گزارش خبرآنلاین تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸، به منظور ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا و با شرکت انواع یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش اعم از ناوشکن های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیماهای بال ثابت و بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش صبح امروز در دریای خزر آغاز شد.

 این تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و طی آن سناریوهای آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌شود.

نیروهای پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و  پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می کنند.

پیش از این امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریای ارتش عنوان کرده بود: این رزمایش به مدت ۴ روز در دریای خزر برگزار می‌شود و تمام جهت گیری آن نیز دستیابی به امنیت جمعی و حفظ آن است و طبیعی است برای رسیدن به امنیت حتماً باید آمادگی نیرو‌ها، تجهیزات و تسلیحات در سطح معناداری همیشه فراهم باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اگر ما آمادگی رزمی خودمان را در دریای خزر حفظ نکنیم، این احتمال وجود دارد که خدای ناکرده فرصتی برای شکل گیری تروریسم جهانی پیش بیاید و جای پایی برای شکل گرفتن ناامنی توسط تروریسم جهانی شکل بگیرد که امروزه بسیاری از مناطق دریایی جهان را درگیر خودش کرده است.

وی افزود: بنابراین خیلی هوشمندانه و هدفمند این رزمایش برای دستیابی به امنیت جمعی در حال برنامه ریزی و برگزاری است.

امیردریادار خانزادی گفت: این رزمایش به صورت مستقل انجام می‌شود و ان شاءالله برای آینده نزدیک در دستور کار است که رزمایش در قالب توافقی میان نیرو‌های دریایی شکل گیرد و با حضور کشور‌های همسایه  برگزار شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1248628
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.