کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از عصر امروز با ورود و نفوذ جریانات خنک و مرطوب از سمت غرب استان سطح زمین و عبور امواج تراز میانی جو ، شرایط جوی مازندران به سمت خنکی پیش می رود .
سعید غلامپور افزود: با توجه به ورود این سامانه علاوه بر کاهش دمای  ۶ درجه ای هوای مازندران، مردم استان شاهد بارش باران در طول هفته خواهند بود.
وی با بیان اینکه بارش باران امشب از سمت غرب وارد استان می شود و تا آخر شب مناطق مرکزی استان را نیز در می نوردد، ادامه داد: ابرناکی آسمان ، بارندگی و وزش باد که گاهی اوقات شدید نیز است تا روز چهارشنبه در استان مازندران مهمان است.
به گفته این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران ، در ارتفاعات استان نیز مردم شاید شاهد پدیده روان آب باشند و توصیه می شود که در این مدت مسافران در کنار رودخانه ها اطراق نکنند.
کارشناس هواشناسی مازندران همچنین اعلام کرد که این پدیده از روز چهارشنبه از استان خارج شده و برای پنجشنبه و جمعه آسمانی صاف همراه با افزایش دما در استان خواهیم داشت. 

دریای خزر مواج است

هواشناسی مازندران همچنین دریای خزر را برای روزهای آینده مواج توصیف و اعلام کرد که برای امروز ارتفاع امواج به ۲ متر خواهد رسید.

هواشناسی با اعلام اینکه برای روز دوشنبه با آرام شدن مقطعی شرایط جوی ارتفاع امواج کاهش محسوس خواهد داشت، هشدار داد که برای روز سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر میزبان امواج یک و نیم متری خواهد بود.

امواج بیشتر از یک متر دریا را برای شنا نامساعد می کند.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.