به گزارش ایرنا ، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر عصر سه‌شنبه در آئین پرده برداری از این ماکت ، گفت : امروز امنیت،  آرامش و آسایش  حاکم بر کشورمرهون خون شهدا است.

امیردریادار کریم مصدری افزود: ماکت ناوچه سهند در قالب گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این منطقه نصب شد و این نماد با اررزش ترین و بالاترین نماد شهدای نیروی دریایی محسوب می شود.

شهرستان نوشهر سیزدهمین شهرستان کشور است که ماکت ناوشکن سهند در ان نصب شده است.

وی با اشاره به حماسه های دریادلان نیروی دریایی در هشت دفاع مقدس گفت: این نیرو در دوران دفاع مقدس توانست نیروی دریایی عراق را  از بین ببرد و فداکاری و جانفشانی دریادلان این نیرو هرگز فراموش نخواهد شد.

امیر مصدری با اشاره به اسکورت کشتی تجاری از سوی ناوچه های نیروی دریایی گفت : اگر اسکورت ناوچه های این نیرو در اب های آزاد جهان نبود کشتی های تجاری ایران با مشکلات عدیده ای برای انتقال و جابجایی کالا مواجهه بودند و این راه مهم تجاری بر روی کشتی های ایرانی بسته می شد.

ناو سهند به عنوان سومین ناو شکن کلاس موج محسوب می شود که در آذرماه سال گذشته در بندر عباس آباد به ناوگان دریایی جنوب کشور ملحق شد. سازه اصلی و رو سازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک‌های مجزا طراحی و ساخته شده است.

این ناوشکن چهار موتوره قادر به دریانوردی طولانی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب‌های متلاطم است.

بروزرسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و سامانه‌های الکترونیکی از جمله دیگر ویژگی‌های ناوشکن سهند است.

در ائین پرده برداری از ماکت این ناوچه علاوه بر مسئولان نیروی دریایی ، تنی چند از مسئولان شهرستان نوشهر هم حضور داشتند.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.
این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.
دانشجویان این دانشگاه در ۷ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/ ۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.