علی اصغر بسطامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا اوایل هفته آینده برای مازندران نیمه ابری همراه با افزایش ابر و بارشهای رگباری و مقطعی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوا در مرکز استان در گرم ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتیگراد می رسد، بیان کرد : مردم مازندران تا پایان هفته شاهد کاهش یک درجه ای دما برای هر روز خواهند بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران ضمن اشاره به اینکه امروز شهرهای بابل ، قائمشهر ، ساری و آمل گرم ترین نقاط استان خواهند بود، افزود: اما به علت تبخیر آب و افزایش رطوبت مردم دمای گرم تری را احساس خواهند کرد.

بسطامی اعلام کرد: دریای خزر نیز برای امروز و چهارشنبه و روز جمعه مواج و شنا در این مدت توصیه نمی شود، اما روز پنجشنبه مردم و مسافران با جوی آرام در دریای خزر روبرو خواهند بود.

وی اعلام کرد: ارتفاع امواج برای امروز یک و نیم متر و بیشتر ، روز چهارشنبه ۹۰ سانتیمتر تا یک متر است که به دلیل کشش و فشار سنگین موج برای شنا مساعد نخواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی با بیان اینکه برای روز پنجشنبه شاهد کاهش امواج خواهیم بود، افزود: با وجود اینکه ارتفاع امواج برای روز پنجشنبه به کمتر از ۵۰ سانتیمتر می رسد، اما از روز جمعه با افزایش تشدید مواج شدن دریا ، ارتفاع امواج به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید.

به گفته او ، با عبور استان مازندران از دوران گرمایی هوا در فصل تابستان، از این پس مردم استان رفته رفته شاهد کاهش دما و خنک شدن هوای استان هستند.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.