به گزارش خبرنگار ایرنا، الکسی استرلیکف عصر روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تجاری استان مازندران در ساری افزود: در شرایط فعلی اکثر تولیدات روسی به خصوص گوشت قرمز تولید ساراتف از طریق چندین واسطه به ایران صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: این در حالیست که این آمادگی در بین مسوولان ساراتف برای  صادرات مستقیم این کالاها به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما با همکاری های خوب دو جانبه ای که داریم ، باید این واسطه‌ها را حذف کنیم.
معاون استاندار ساراتف روسیه اظهار داشت: ما درکنار صادرات گوشت قرمز به ایران برای تامین نیازمندی این کشور، خواهان  واردات گوشت مرغ  از ایران به کشورمان هستیم.
 استرلیکف خاطرنشان کرد: هم اکنون  همکاری های دو جانبه بین ایران و روسیه در سطح عالی قرار دارد و مسوولان بلندپایه دو کشور نیز از این همکاری های دو جانبه حمایت می کنند.
وی اضافه کرد: ما در استان ساراتف روسیه از لحاظ تولیدات کشاورزی در کشورمان در زمره استان های برتر قرار داریم و بخشی از این ظرفیت های مازاد تولیدی  می تواند به ایران صادر شود.
محدودیت برای روابط تجاری تهاتری و پایاپا
معاون استاندار استان ساراتف روسیه با  اشاره به پیشنهاد معاون استاندار مازندران برای گسترش روابط تجاری تهاتری و پایاپا بین دو استان گفت: ما از لحاظ قانونی برای ارتباط تهاتری با مشکلات و موانع قانونی مواجه ایم.
وی اضافه کرد: با توجه به این که دو کشور در سطوح عالی روابط خوبی با یکدیگر دارند؛ می توانند نسبت به تغییر این قوانین پیشنهاداتی را به مسوولان بلند پایه روسیه ارایه دهند تا این قوانین تغییر کند.
استرلیکف اظهار داشت: در هر صورت ما خواهان گسترش روابط تجاری دو جانبه بین استان مازندران و ساراتف هستیم و این همکاری ها می تواند به سطوح گردشگری نیز گسترش یابد.
وی اضافه کرد: مازندران از لحاظ جاذبه های گردشگری امکانات خوبی دارد که مورد علاقه مردم ما نیز است و برای گردشگر فرستی به ایران نیازمند فعالیت آژانس های گردشگری بین دو استان و حتی کشور داریم و باید برای راه اندازی این آژانس ها و تورهای گردشگری تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد : گردشگران ما خاطرات خوبی از سفر به ایران به خصوص استان مازندران دارند و توسعه تورهای گردشگری می تواند این مطالبه مردم دو کشور را محقق کند.
معاون استاندار ساراتف روسیه  امروز در راس هیات تجاری 12 نفره برای سفر دو روزه به استان مازندران سفر کرد.
این دومین سفر هیات تجاری ساراتف روسیه به استان مازندران در مدت زمان یک سال اخیر است.
6982/1899

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.