مدیرکل محیط زیست مازندران از ورود آلاینده‌ها و کاهش شدید امنیت زیستگاه ذخایر ماهیان دریای خزر خبر داد.

حسینعلی ابراهیمی در جشن روز خبرنگار مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران راوی حقایق موجود در جامعه بوده و زبان مطالبه‌گری مردم در همه حوزه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه جامعه خبری با اطلاع رسانی صحیح و دقیق می تواند در حفظ محیط زیست بسیار موثر باشد، تصریح کرد: متاسفانه با افزایش جمعیت چالش‌های زیست محیطی در حال افزایش بوده و عده‌ای به این انفال الهی دست درازی می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مقتدرانه در مقابل دست درازی چپاولگران محیط زیست ایستادگی و مقابله می‌کنیم، یادآور شد: طبق ماده قانون ۷ مدیریت پسماند با کسانی که در این حوزه دست درازی می کنند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه با اینکه همکاران محیط زیست با صلابت در جهت حفظ اکوسیستم های زیستی استان مازندران ایستاده اند، گفت: برای حفاظت از محیط زیست این دستگاه جانبازان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه گام های مهمی برای ساماندهی میانکاله بر داشته ایم، خاطرنشان کرد: با احداث سازه های موقت در میانکاله بخشی از ضلع غربی تالاب را احیا کردیم.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه کارهای اساسی برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در سطح استان مازندران انجام شده است، تصریح کرد: باید این فرهنگ در مردم نهادینه شود که به جای آتش زدن کاه و کلش که آلودگی های زیست محیطی را در پی دارد می توان از آن ایجاد درآمد کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تعدد ایجاد انواع مجتمع های تفریحی و اموزشی محیط زیست استان را دچار چالش های بزرگ کرده است، بیان کرد: اکثر این مجتمع‌ها فاقد مراکز تصفیه فاضلاب هستند که با اجازه معاون اول رییس جمهور به این موضوع ورود پیدا کرده و با واحدهای متخلف برخورد می کنیم.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه نخستین تخلیه فاضلاب کش در تنکابن در هفته گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد،خاطرنشان کرد: این شهر می تواند پایلوت خوبی در حوزه حفظ محیط زیست باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری باید زیر نظر کارشناسی های زیست محیطی قرار بگیرد،افزود: تمامی نهادها باید در این امر با محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند دادستان مرکز استان را سردار محیط زیست مازندران لقب داد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه کشتار پرندگان و قاچاق چوب اگر دادستان ورود پیدا نمی کرد نمیتوانستیم با متخلفان برخورد جدی انجام دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه صنعت باید در جای خود مستقر باشد و کمترین نقطه تخریبی را داشته باشد، افزود: در جهت حفظ محیط زیست باید برای استقرار صنایع ارزش گذاری اقتصادی انجام شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه سیل اخیر خسارات زیادی به محیط زیست زده است، گفت: این خسارات فراوان به دلیل دخالت بی جای بشر در طبیعت است و اگر بتوانیم دخالت انسان در طبیعت را کاهش دهیم می‌توانیم شاهد کمتر شدن خسارات در بلایای طبیعی باشیم.

ابراهیمی در ادامه در خصوص استفاده نیروگاه شهید سلیمی نکا از سوخت مازوت، اظهار کرد: متاسفانه زمانی در این نیروگاه از سوخت مازوت غیر استاندارد استفاده می شد اما امروزه بیش از ۸۰ درصد سوخت این نیروگاه به صورت گاز است.

وی خاطرنشان کرد: زبال ه‌ه ای عفونی امروز تمامی بیمارستان های عمومی دستگاه کم خطرساز را دارا شدند و بخش خصوصی نیز پای کارآمد تا این دستگاه را در بیمارستان‌ها مستقر کنند .

ابراهیمی با بیان اینکه در خصوص صید ماهیان کاری را  در امامزاده علی هراز شروع کردیم که  روز اول همه منقد بودند،تصریح کرد: با توجه به صید گزینشی همه ازمایشات نشان از احیا قزل الای خال قرمز می دهند.

وی در مورد صید ماهیان دریایی نیز گفت: هنوز به جمع بندی‌های لازم نرسیدیم اما باید بدانیم به دلایل صید غیرمجاز و ورود آلاینده‌ها و بهم زدن امنیت زیستگاه ذخایر ماهیان دریایی به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: شرح خدمات تدوین مدیریت دماوند تکمیل شده و پس از تایید نهایی اجرایی می شود در چشمه سورت چندگانگی مدیریت اتفاقات بدی رقم زده و نتوانستیم اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنیم به دنبال ساماندهی این موضوع هستیم و در مورد خلیج گرگان هر کاری مشاور انجام داد باید تضامین لازم انجام دهند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.