سردار سید محمود میرفیضی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار در ساری افزود: همچنین امسال با متلاشی شدن ۲۸ باند قاچاق موادمخدر، ۲۲۱ قاچاقچی هم دستگیر شدند.

وی کشف کالای قاچاق را یکی از ماموریت های جدی و مهم نیروی انتظامی در سال رونق تولید برشمرد و گفت: امسال ۲۷ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که با هماهنگی در حال توزیع بین مردم است.

سردار میر فیضی از متلاشی شدن پنج باند شبکه ای قاچاق کالا خبر داد و افزود: همسو با این ماموریت چهار میلیارد تومان از کالاهایی که احتکار شده بود نیز کشف و بین مردم توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از کاهش هفت درصدی تصادفات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در جاده های درون و برون شهری استان به عنوان یک نقطه قوت اشاره کرد و گفت: تصادفات امسال  ۱۰ درصد در تعداد مصدومان  و ۶ درصد در میزان خسارت  کاهش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی مازندران در عین حال به افزایش ۱۳ درصدی فوتی ناشی از تصادفات امسال نسبت به سال گذشته استناد کرد و افزود: عابران پیاده و راکبان موتور سوار بیشترین قربانی تصادفات در مازندران هستند.

وی به وقوع  ۱۲ فقره قتل در سال جاری در مازندران اشاره کرد و گفت که امسال در مجموع ۱۱ قاتل در استان دستگیر شدند.

نقش رسانه در پیشگیری از جرائم کلیدی است 

فرمانده انتظامی مازندران با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (  ایرنا ) گفت : باید همراه با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید سرافراز، اهمیت و نقش رسانه را به مردم و مسوولان بشناسانیم.

میر فیضی با توضیح اینکه خبرنگاران در آگاهسازی و بیداری اندیشه ها با هدف پیشگیری از جرائم نقش کلیدی دارند ، افزود: پلیس در ماموریت پیشگیری می تواند از خبرنگاران رسانه ها بیشترین بهره را ببرد.

وی گفت: همسو با این ماموریت مهم پلیس ، تمام رده های فرماندهی نیروی انتظامی مازندران محدودیتی را برای ارتباط و تعامل با خبرنگاران رسانه ها  قائل نیست و همواره جوابگو آنان است.

فرمانده انتظامی مازندران تزریق امید را مهم ترین نیاز امروز مردم دانست و اظهار داشت: رسانه ها محکم ترین پایه های امنیت پایدار هستند و در این راستا پلیس  رسانه ها را تکمیل کننده  عملیات ها و ماموریت های خود  می داند.

وی با اشاره به اینکه بررسی های نشان می دهد  که  ۸۲ درصد جرائم امسال در استان مازندران در فضای مجازی است ، گفت: اگرچه کشف این جرائم نسبت به سال قبل صد درصد  رشد داشته است، اما رسانه ها باید در پیشگیری از جرائم در رسانه ها بیشتر ورود پیدا کنند.

فرمانده انتظامی مازندران افزودکه برداشت غیر مجاز از حساب ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ، کلاهبرداری ، مزاحمت های اینترنتی  و تهدید و اخاذی به ترتیب بیشترین جرائم در فضای مجازی استان است.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.