مرتضی هاشمپور گفت: قوه مجریه پیشانی رفع مشکلات است و میتواند شرایط حاکم بر تولیدات کشور را مدیریت کند.

مرتضی هاشم پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری با اشاره به شرایط نامطلوب صنعت ،اظهارداشت: جهادگران عرصه صنعت از روزگار ناخوشی برخوردار هستند.

وی حفظ منابع موجود و توسعه محیط کسب و کار را از ماموریت های مهم دولت برشمرد و افزود: رونق تولید تنها راه ایجاد اشتغال و کاهش مشکلات معیشتی است.

هاشم پور ادامه داد: از این رو رونق تولید ضرورت اقتصاد ایران محسوب می شود.

کارشناس حوزه اقتصادی عملکرد دولت را در این بخش ضعیف دانست و گفت: علی رغم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اما عملکرد دولت در این حوزه رضایت بخش نبوده است ؛ بر این اساس بسیاری از صنعتگران برای فعالیت در این حوزه فاقد انگیزه کافی هستند.

وی جایگزین بهینه واردات و توسعه صادرات را رویکردهای مهم دانست که می تواند در ارتقای اقتصاد کشور تاثیر گذار باشد، توضیح داد: دولت باید پیش بینی کند چنانچه کشور با تحریم و کاهش واردات مواجه شود جایگزین مناسب با تولید داخلی داشته باشد.

هاشم پور با یادآوری اینکه عملکرد کمرنگ دولت در چند ماه گذشته کاملا مشهود بوده است تاکید کرد که امیدواریم دولت برای حل این مشکل تدابیر مناسب اتخاذ کند.

وی در تصریح کرد : مشورت و تعامل با تولید کنندگان بهترین راهکار برای رونق تولید است.

هاشم پور با اشاره به عملکرد نمایندگان مجلس گفت: مجلس از سویی ناظر عالی بر قوه مجریه  و از سویی دیگر نظارت بر حسن قوانین است بنابراین نمایندگان می توانند در بخش فعالیت صنعت و رونق تولید تاثیر گذار باشند.

مدیرکل اسبق صنعت،معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: قوه مجریه پیشانی رفع مشکلات است و میتواند شرایط حاکم بر تولیدات کشور را مدیریت کند.

وی ادامه داد: یا می تواند لوایح مجلس را به قانون تبدیل کند یا لوایح جاری را اصلاح و در تقویت آن تلاش کند.

هاشمپور گفت: نمایندگان می توانند با اثرگذاری بیشتر،دولت را به تحرک وا دارند و اینکه با تمام توان از تولید کنندگان حمایت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.