به گزارش خبرنگار ایرنا، روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرده است که برای هماهنگی در این زمینه هیاتی پنج نفره به سرپرستی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به استان ایلام سفر کرده و در آنجا با معاونان سیاسی ، امنیتی و امور عمرانی استانداری ایلام و فرماندار مهران دیدار و گفت و گو کرده است.

علی شیرازی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران در پی انجام این سفر ، از آمادگی استان مازندران برای استقرار موکب در مرز مهران و انجام امور زیرساختی خبر داده است. ‎

وی گفت که در حال حاضر ۱۵ موکب استان برای انجام خدمات رسانی زائرین در کشور عراق سازماندهی شد و یک موکب در مرز مهران وظیفه دارد تا روزانه از سه هزار زائر پذیرایی کند.

براساس ابلاغیه کشوری خدماتدهی روزانه به ۲۸ هزار زائر اربعین حسینی در سال جاری وظیفه موکب های استان مازندران تعیین شده است. مسئولان مازندران اعلام کرده اند که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده قادر به ارائه خدمات روزانه به ۵۰ هزار زائر هستند.

امسال علاوه بر علاوه بر ارائه خدمات رفاهی شامل سه وعده غذا، یک تیم درمانی شامل پزشک و مسئول تزریقات هم در هر موکب مازندران فعال می شود تا خدمات لازم درمانی در این زمینه نیز به زائران ارائه شود.

زمان استقرار تجهیزات و امکانات موکب های مازندران در خاک عراق  ۱۵ روز مانده به زمان اربعین حسینی تعیین شده است. براساس دستورالعمل کشوری موکب های مازندران در سه راه کوت ۸۰ کیلومتری خاک عراق و مرز مهران و موکب مختص اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در سامرا مستقر می شود . 

برای استقرار تمامی موکب های استان مازندران با انجام استعلام های لازم از ستاد عتبات عالیات کشور و وزارت کشور مجوز تهیه شه است.

همچنین پیش بینی شده است که مسئول هر موکب برای خدمات رسانی بیشتر و مطلوب تر شعبه ای از موکب خود را راه اندازی کند.

امسال همچنین قرار است کار گمرکی تجهیزات و امکانات موکب های مازندران شامل طی مراحل اداری کنترل و ثبت بار از طریق گمرک استان انجام شود تا هنگام عبور از مرز زمان کمتری صرف گردد.

حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر هم در موکب های مازندران در مرز مهران و داخل خاک عراق کار خدمات رسانی به زایران اربعین را انجام می دهند.

مازندران پارسال ۱۰ موکب برای خدمات رسانی به زایران پیاده اربعین حسینی برپا کرده و روزانه به ۲۲ هزار نفر خدمات می داد.

    ۹۹۱۹/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.