احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه با علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در جهت بهره گیری از ابزارهای حمایت مالی و تسهیلاتی این صندوق برای توسعه ظرفیت ها و ارایه راه حل های اصولی و علمی برای برخی مشکلات استان از طریق شرکت های دانش بنیان کشور و استان دیدار کردند.

به گزارش ایسنا مازندران، احمد حسین زادگان در حاشیه نشست روز دوشنبه چهاردهم مرداد ماه در جمع خبرنگاران، گفت: مقرر شد با توجه به مختصات ویژه مازندران و ظرفیت هایی که در بخش های مختلف استان نظیر کشاورزی و صنعت وجود دارد و مشکلات دارای اولویت نظیر پسماند و زباله که در استان با آن روبرو هستیم، با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان کشور و استان همراه با کمک های علمی و ابزارهای حمایت مالی و تسهیلاتی که این صندوق در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد زمینه شکوفایی قابلیت ها و حل برخی مشکلات استان را فراهم نماییم.

وی با اشاره به این که استفاده از تسهیلات لیزینگی و کم بهره در این راستا از جمله هدف های ما است، تصریح کرد: با کمک معاونت عمرانی استانداری و پارک علم و فناوری استان، به همراه مشاور رییس پارک مازندران که برای هماهنگی موضوعات مطروحه ماموریت خواهند یافت، حوزه های مورد نظر شناسایی و نحوه مشارکت یا همکاری در قالب سه بخش صندوق نوآوری و شکوفایی، مجموعه مدیریت استان و شرکت های دانش بنیان، این نیازها و محدودیت های مالی تامین و مرتفع شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: طرح های جدیدی که شرکت های دانش بنیان دارند می توانند ارایه نموده تا کارگاه هایی در تهران و مراکز رشد مازندران برگزار شود و از خروجی آن ها در جهت رفع مشکلات استان در بخش های مختلف بهره مند شویم و کارگزاری امور با اختیارات لازم به صندوق استان  برای ارایه خدمات توانمندسازی آن جهت اثربخشی بیشتر خدمت به شرکت های دانش بنیان مازندران اعطا می شود.

حسین زادگان اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری همراه با اقداماتی که در حوزه دانش بنیان استان صورت می گیرد، جوان و نوپاست. بسیاری از سرمایه های انسانی مازندران در قالب شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها در تهران و استان های دیگرحضور دارند که بنابر آن است بانک اطلاعاتی این نخبگان  که در اختیار صندوق قرار دارد به استان منعکس تا از طریق پارک علم و فناوری و مزیت هایی که برای آنان قائل می شویم شرایط بازگشت آنان به استان تسهیل شود.

  گفتنی است در این دیدار معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران، قاسمی صندوق پژوهش و فناوری استان نیز حضور داشتند و در پایان این جلسه، بازدیدی از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت هوانوردی صورت گرفت .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.