به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس اطلاعیه هواشناسی مازندران بیشترین تراکنش باران تابستانی در این استان در روز جاری ( ۱۵ مردادماه) است و پس از آن به تدریج از میزان بارشها در این خطه از شمال کشور کاسته می شود.
طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران هوای پایدار در روزهای جمعه ۱۸ و شنبه ۱۹ مردادماه به طور موقت در این استان مستقر می‌شود که دمای نسبی هوا را به دنبال خواهد داشت.
براساس این گزارش بیشترین بارش باران  ۲۴ گذشته در مازندران از ایستگاه سنگ پشته در شهرستان رامسر در غرب این استان با حدود ۹۰ میلمتر و کمترین بارش باران نیز به میزان کمتر از یک میلیمتر از ایستگاه آلاشت در سوادکوه به ثبت رسیده است.
هم اکنون آلاشت با ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین  و شهرهای بابلسر و گلوگاه با ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان مازندران گزارش شدند.
دمای هوای شهر ساری مرکز استان مازندران نیز در خنک‌ترین زمان به ۲۳ درجه سانیتگراد و در گرمترین زمان نیز به ۲۶ درجه سانتیگراد می رسد.
رشد ۶۰ درصدی باران مازندران 
براساس گزارش هواشناسی مازندران در ۱۰ ماهه سال زراعی جاری ( مهر۹۷ تا پایان تیرماه ۹۸) حدود ۷۸۷ میلمتر باران در این استان بارید که نسبت به سال زراعی گذشته ۶۰ درصد و نسبت به دوره آماری این بارش ها ۳۸ درصد بیشتر شده است.
طبق این گزارش در تیرماه سال جاری در مازندران ۶۴ میلمتر باران بارید که نسبت به تیرماه سال گذشته میزان بارش باران در این ماه از فصل تابستان ۱۱۶ درصد رشد داشته است.
همچنین دمای تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵.۱درجه سانتیگراد خنک‌تر بود. 
ممنوع شدن شنا تا روز جمعه 
هواشناسی دریایی مازندران به صیادان و سایر بهره برداران دریای خزر  توصیه کرد به دلیل وزش باد حدود ۵۴ کیلومتر بر ساعت در ساحل خزر و مواج بودن دریا از عصر روز دوشنبه ۱۴ تا روز جمعه ۱۸ مردادماه به دریا نزنند.
همچنین شنا در سواحل خزر نیز در این مدت به دلیل امواج ۲.۵ تا ۳ متری ناشی از ورزش باد ۵۴ کیلومتری در ساعت تا روز جمعه ممنوع اعلام شده است.
در تابستان سال جاری طرح دریا در ۹۰ نقطه از ساحل ۳۷۰ کیلومتری خزر در مازندران اجرا شد و تاکنون نیز افزون بر ۱۳ نفر در طرح های دریا در این استان به دلیل رعایت نکردن توصیه های ایمنی جان خود را از دست دادند.
۶۹۸۲/۱۸۹۹

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.