امام جمعه قائمشهر گفت: مهم ترین دلیل عدم پیشرفت نهادهای دولتی پس از انقلاب تغییر زودهنگام مدیران است.

به گزارش ایسنا مازندران، آیت الله علی معلمی در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی مازندران در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی  هدف از تاسیس این نهاد را حرکت و جهش جهادی دانست و اظهار کرد: آبادی مملکت در سایه عدالت است، در سایه فساد و حقوق‌های نجومی هیچ کشوری به رشد و تعالی نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه باید به کسانی که در راه علم جهادی عمل می کنند توجه کرد، گفت: مدیر اجرایی کشور، باید مالک نفسش باشد و کسانی که از او انتقاد می‌کنند را مورد تمسخر قرار ندهد.

امام جمعه قائمشهرجهاد دانشگاهی را مقدم بر صنایع دفاعی کشور دانست و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در بعد صنایع باید خود را را با صنایع دفاعی مقایسه کند.

معلمی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید صاحب ابتکارات و نوآوری باشد تا ما به پشتیبانی این نهاد از دولت مطالبه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید جهش علمی و نوآوری داشته باشد، افزود: پس از انقلاب سرعت پیشرفت ما در صنایع دفاعی جهشی بوده و این به دلیل ثبات مدیریتی این ارگان است.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه مهم ترین دلیل عدم پیشرفت دیگرنهاد ها تغییر زودهنگام مدیران است، بیان کرد: نباید یک‌ مدیری که صرفا در انتخابات با ما نبوده است، به راحتی کنار گذاشته شود بلکه باید کارایی ها مدنظر باشد.

معلمی گفت: برای توسعه روزافزون جهاد دانشگاهی باید تثبیت مدیریت و استفاده از تجربه گذشتگان را در دستور کار قرار دهد.

*تامین سلامت غذایی با  تولید جلبک

رییس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: با توجه به اهمیت غذای سالم در جامعه، خط تولید نیمه صنعتی پرورش جلبک در سایتی کاملا استاندارد به زودی با حضور مقامات کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

واحد عبدالهیان در ادامه این دیدار، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اشتغال و تجاری سازی فعال بوده و در حوزه پژوهشی نیز با تعریف پروژه های متناسب با مزیت های نسبی استان فعالیت دارد.

وی افزود: با دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در حوزه رسانه ایفای نقش می کنیم، در حوزه نشر کتاب نیز جهاد دانشگاهی فعال است و سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ کتاب تالیف و منتشر می‌کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه در ۶ شهرستان مازندران آموزش‌های مهارت‌ آموزی در حال برگزاری است، گفت: برای توسعه و پیشرفت مازندران نیز با استفاده از همکاری نخبگان دانشگاهی و مشارکت های مردمی تسهیل‌گران توسعه شهرستان‌ها را راه‌اندازی کرده ایم.

عبدالهیان در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید، در پروژه‌های مختلف ورود کرده که یکی از آن ها استفاده گردشگری از ظرفیت آب بندان ها است، یادآور شد:بیش از ۸۰۰ آب‌بندان با ظرفیت‌های مختلف در سطح استان وجود دارد که جهاد دانشگاهی درصدد الگوسازی در اقتصادی کردن گردشگری با استفاده از ظرفیت آب‌بندان‌ها است.

وی با تاکید بر رسالت جهاد دانشگاهی در خصوص پرورش سرمایه انسانی تراز فرهنگ جهادی خاطرنشان کرد: همت جهاد را بر این گذاشتیم که در حوزه‌های نیروسازی فعالیت  مجدانه داشته باشیم.

 

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.