فرماندار چالوس گفت: جهاد دانشگاهی از سال تاسیس این نهاد تاکنون نقش مهمی در پیشرفت حوزه علم، فناوری و علوم دانش بنیان دارد.

محمدناصر زندی در گفت وگو با ایسنا مازندران، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه اقتصادی با وجود تحریم ها و زورگویی قدرت های بزرگ در حوزه علم و فناوری وجود دارد، باید توجه ویژه ای به تولید شود.

وی با شاره به اینکه بکارگیری فناوری جدید و توجه به علوم دانش بنیان در کشور یک ضرورت و تکلیف است، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی طبق برنامه هایی که مقام معظم رهبری فرمودند، بخش عمده نگاه به ظرفیت داخلی به حوزه دانش بنیان برمی گردد وعلوم مختلفی که بتواند دراقتصاد تاثیرگذار باشد و خود نخبگان کشور تولید کننده فکرهای جدید بوده تا مورد توجه قرار گیرند.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از سالی که تاسیس شد، نقش بسیار مهمی در حوزه تولید علم، فناوری و علوم دانش بنیان داشت، گفت: پژوهشگاه‌های مختلفی در نقاط مختلف کشور از سوی جهاد دانشگاهی ایجاد شد که این پژوهشگاه‌ها با کمک نخبگان و اساتیدی که می توانند در حوزه علم و فناوری نقش داشته باشند مرکز خوبی شده تا بتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

زندی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی  درهمه جای کشور مشاهده می شود و حتی مازندران در این زمینه بی نصیب نبوده است، یادآور شد: این متفکران  در حوزه های علوم جدید از جمله در کشاورزی و صنعت ورود پیدا کردند و با پژوهش و تحقیقی که در حوزه های مختلف انجام شد، دست به  ابتکار جدیدی زدند.

وی با تاکید بر اینکه  نکته مهم در خصوص جهاد دانشگاهی این است که این تولید علم باید خود را در صنعت و اقتصاد نشان دهد و این امر مهمی است، متذکر شد: تا پیش از آن دانشجویان در این حوزه تلاش و تحقیق می کردند و این موضوع جایی خود را نشان نمی داد اما خوشبختانه با تاسیس و ورود جهاد دانشگاهی، عرصه تولید اجرایی شده و به نوعی دانشگاه، صنعت و کشاورزی با هم پیوند خوردند و این خود توانست زمینه ظهور و بروز خوبی در اجرای این تولیدات باشد.  

فرماندار چالوس با اشاره به توفیقات جهاد دانشگاهی  درحوزه شیلات و کشاورزی در دستیابی به فناوری های جدید و کشف بذرهای جدید، گفت: در چند سال گذشته حوزه معاونت و فناوری رئیس جمهوری نیز به کمک جهاد دانشگاهی آمده و توجه ویژه ای به حوزه بکارگیری علوم دانش بنیان که یکی از بحث های جدی کشور است، انجام داد.

زندی در ادامه بیان کرد: در آینده نه چندان دور هر کس که بتواند در حوزه دانش بنیان تلاش بیشتری انجام دهد و به علوم و فناوری جدید دست یابد به طور قطع درگردش مالی و اقتصادی آن کشور تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با توجه به داشته های فراوان و مغزهای متفکری که جوانان کشور در حوزه های مختلف دارند حتما با حمایت، همدلی و بکارگیری این نبوغ فکری جوانان می توان تاثیر بیشتری گذاشت و باید در حوزه مدیریت های مختلف کشور نیز از ظرفیت نخبگان استفاده کرد .

فرماندار چالوس با تاکید بر اینکه یکی از راه های برون رفت از همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد توجه بیشتر به نخبگان است، افزود: جهاد دانشگاهی کار بزرگی را در این حوزه انجام داد و باید از زحمات مدیران این حوزه قدردانی کرد.

زندی خاطرنشان کرد: برای عقب نماندن از قطار علم و تکنولوژی به علومی از جمله پزشکی و کشاورزی باید مجهز شد و مدیران جهاد دانشگاهی باید ظرفیت خود را بالا برده و از فکرها و دانش جدید حمایت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.