جهانگیر بائی لاشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود :‌ براساس اولویت کاری دولت در جهت احیا و فعال‌سازی واحدهای صنعتی تعطیل شده و نیمه تعطیل از سال گذشته تاکنون ۷۹  واحد صنعتی تولیدی تعطیل شده با تلاش شهرک‌های صنعتی و جهادکشاورزی استان به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: از این تعداد ۶۷ واحد در تملک بانک‌ها و  ۱۲ واحد دیگر مربوط به اشخاص حقیقی بوده است.

بائی لاشکی خاطرنشان کرد: تعداد  ۱۶۹ واحد صنعتی و تولیدی مازندران، به دلایل مختلف در سال های گذشته، توسط بانک های عامل تملک و یا تعطیل شده بودند که به موجب آن استان مازندران رتبه نخست واحدهای تملک شده صنعتی بانکی را در کشور به خود اختصاص داد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت معدن و تجارت مازندران  تصریح کرد: فعال سازی صنایع و واحدهای تعطیل شده با توجه به دستور قضایی برای معرفی و انتقال واحدهای تملک شده به سرمایه گذاران جدید و تاکید استاندار همچنان ادامه خواهد داشت.  

وی گفت: بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی بدهکار به تامین اجتماعی با توجه به مصوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به فرمانداران شهرستان ها تفویض اختیار شده است تا واحدهای صنعتی از این ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات خود در کمترین زمان بهره مند شوند.

بائی لاشکی همچنین از اجرای طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این طرح که با هدف، توسعه دانش بنیان بنگاه‌ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته‌های جدید علمی و فناوری اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری برای ایجاد اشتغال پایدار اجرا می شود.

طرح تاپ در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذارنند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه‌های خود را به صورت مسأله محور انجام دهند و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعات، انجام پروژه‌های مستقل یا مشترک در بنگاه‌های صنعتی و معدنی فعالیت کنند، در نظر گرفته شده است.

مازندران با بیش از سه هزار  واحد تولیدی و صنعتی و حدود ۸۰ هزار نفر شاغل در این واحدها، رتبه نهم کشور را به لحاظ تعداد واحد تولیدی به خود اختصاص داده است که بیشترین آنها در بخش صنعت کانی غیر فلزی با ۱۲۱۷ فقره و صنعت غذایی با ۵۳۲ فقره فعالیت دارند. 

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.