حمید رضا احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : آتش اولیه حوالی ساعت ۱۷ روز جمعه در ارتفاعات چهل چشمه منطقه گدوک به وقوع پیوست که بلافاصله توسط پلیس راهداری به ما اطلاع داده شد و ما سریعا برای مهار آتش وارد عمل شده ایم .

وی گفت : عملیات مهار آتش با حضور نیروهای منابع طبیعی ، محیط زیست ، هلال احمر سوادکوه و کمک از اتش نشانی های پلسفید و ورسک و همچنین شهرداری و منابع طبیعی در فیروزکوه با سه ساعت تلاش کاملا مهار شد .

رئیس اداره منابع طبعیی و آبخیزداری سوادکوه علت آتش سوزی در چهل چشمه از منطقه گدوک را عوامل انسانی اعلام کرد و گفت که متاسفانه شدت باد در ارتفاعات باعث شد تا عوامل روش کننده آتش نتوانند آتش را خاموش کنند و شدت باد هم باعث آتش سوزی شد.

احمدی با بیان اینکه بلافاصله بعد از مهار آتش در ارتفاعات چهل چشمه آتشی در موزی چشمه منطقه شورآب سوادکوه به وقوع پیوست ، ادامه داد : بلافاصله تمام نیروها برای مهار آتش در موزی چشمه هم وارد عمل شده اند که این آتش هم بعد از چهار ساعت تلاش بی وقفه به طور کامل مهار شد.

وی علت این آتش سوزی را حضور عروس و داماد در آن منطقه و روشن کردن آتش برای فیلمبرداری اعلام کرد که آنان هم نتوانستند به علت شدت باد آتش را خاموش کنند .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سوادکوه با اعلام اینکه هنوز میزان سطح خسارت هنوز مشخص نیست ، افزود : بلافاصله بعد از انجام کارشناسی های لازم میزان دقیق خسارت اعلام خواهد شد.

۷۳۳۴/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.