کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از تعطیلی 11 کارگاه معدنی(تونل) به دلیل عدم رعایت موازین ایمنی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در گفتگو با رسانه ها بیان داشت : آیین نامه ایمنی معادن مشتمل بر 456 ماده با پوشش مباحث مختلف ایمنی معدنکاری به ویژه در معدن ذغال سنگ در شورای عالی حفاظت فنی این وزارت خانه مذبور تصویب شده که اجرای آن به استناد ماده 85 قانون کار برای کلیه کارگران، کارمندان، کارفرمایان، کارگاه ها الزامی میباشد.

وی ادامه داد: بازرسان کار نیز در سطح استان ضمن افزایش تعداد بازرسی ها از معادن در سال جاری، بر اجرای مطلوب این آیین نامه نظارت ویژه ای دارند.

اصغری استعلام از این اداره کل پیش از صدور هر گونه پروانه بهره برداری در معادن و سایر کارگاه ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با عنایت به ماده 87 قانون کار، پیش از صدور هر گونه پروانه بهره برداری می بایست جهت تطبیق طرح ها و نقشه ها با موازین حفاظت فنی و بهداشت کار از این اداره کل استعلام به عمل آید و دستگاه های مربوطه نباید از این مهم غافل شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از مولفه مهم ارتقای شرایط ایمنی کار در معادن ذغال سنگ کشور و استان به عنوان کارگاه های آسیب پذیر؛ سرمایه گذرای به منظور گذر از روش استخراج سنتی به روش های ایمن مکانیزه می باشد که تغییر جهت به این سو بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی ارائه آموزش های تخصصی ایمنی کار در معادن را ضروری  دانست و افزود: با هماهنگی اداره بازرسی کار این اداره کل، کارگاه آموزشی ایمنی معادن در سال جاری با حضور مدیر کل بازرسی کار وزارت متبوع و معاون مرکز تحقیقات، تعلیمات و بهداشت کار در استان با حضور بازرسان کار و مسئولین ایمنی معادن سطح استان با هدف افزایش آگاهی ایمنی برگزار گردید.

اصغری ادامه داد: این اداره کل ضمن ارائه آموزش های تخصصی، با حضور بازرسان در محل معدن نیز ضمن صدور اخطارهای لازم ، ارائه آموزش در محیط کارگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان افزود: بمنظور حفظ و صیانت از نیروی کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، ضمن افزایش تعداد بازرسی توسط بازرسان کار استانی و شهرستانی، 11 کارگاه معدنی(تونل) به دلیل عدم رعایت موازین ایمنی با استناد به ماده 105 قانون کار با درخواست این اداره کل و دستور دادستان در شهرستان های نور و سوادکوه از ابتدای سال جاری تا کنون تعطیل گردیدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.