شاعری گفت: امروزه تولیدات کشاورزی مناسبی در سطح کشور تولید می شود اما در بازرگانی و تنظیم بازار دچار مشکل هستیم.

به گزارش ایلنا، علی محمد شاعری، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی مازندران در دومین جشنواره هلو و شلیل نکا در روستای بایع کلا افزود: امسال با دارا بودن و تولید ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور، رتبه ۱۴ را در میزان تولیدات دنیا به خود اختصاص داده ایم.

وی گفت: کشاورزان ما در تولید محصولات کشاورزی با تمام توان وارد عمل شده اند و اگر میخواهیم کشوری مستقل باشیم و در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا بایستیم؛ باید پایه های اقتصادکشورمان را قوی تر از گذشته کنیم.

وی بیان داشت: اشتغال، تولید ملی و اقتصاد بر پایه کشاورزی استوار است که در این امر کشاورزان با تلاش خود روند از مزرعه تا بازار را مدیریت می کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازمندی شرق مازندران برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی یادآورشد: برای ایجاد صنایع تبدیلی دولت باید زمین ، وام ارزان قیمت، آب، برق، مخابرات، مجوز و نظایر آن را در اختیار بخش خصوص قرار دهد تا مشکلات این حوزه رفع شود که البته مجلس هم کمک کار است. 

شاعری گفت: مشکل بخش کشاورزی امروز ما تولید نیست؛ بلکه در بحث بازرگانی و تنظیم بازار دچار مشکل هستیم و در این راستا بخش خصوصی باید مشارکت داشته باشد.

وی بندرامیر آباد را سومین بندر تجاری ایران و نخستین بندر شمال کشور دانست که اکنون بدرستی در این بخش شناخته شد و سطح گمرک از اداره به اداره کل تبدیل شد که باید از  تمام این ظرفیت ها برای توسعه صادرات استفاده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.