رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مازندران با طبیعت بی نظیر خود یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود.

به گزارش ایسنا مازندران، علی اصغر مونسان صبح امروز در افتتاح خانه بومگردی آوای باران در دهستان سه هزار روستای یاندشت تنکابن با بیان اینکه مازندران با طبیعت بی نظیر یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت های بوم گردی بسیاری است که سبب می شود پای گردشگران خارجی به این استان باز شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی گاها این واحد های بوم گردی را به هتل های ۵ ستاره ترجیح می دهند، تصریح کرد: نزدیک شدن با آداب و رسوم جوامع محلی و آشنایی با آن باعث حرکت گردشگران خارجی به سمت این واحد ها می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: طبیعت گردی نیز در مازندران موضوع مهمی است که امیدواریم طبیعت گردی همانند بخش های دیگر گردشگری مازندران سرآمد باشد.

مونسان با اشاره به اینکه این نوع ظرفیت ها موجب می شود تا گردشگری انفرادی که ایجاد اقتصاد برای مازندران نداشته تبدیل به تورهای گردشگری شود، گفت: تورهای گردشگری عواید اقتصادی خوبی برای جوامع محلی داشته و ایجاد اشتغال بیشتری می کند.


سیف الله فرزانه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه افتتاح واحد های بوم گردی در این استان در واقع شناسایی ظرفیت گردشگری روستایی و رسیدن به مقصد گردشگری است، اظهار کرد: هدف توزیع متوازن گردشگر در کشور و بازگشت به فرهنگ بومی و محلی در مازندران است.

وی افزود: در حال حاضر صد و ۶۰  واحد بوم گردی در مازندران پروانه بهره برداری داشته و در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: ۵۰۰ درخواست مجوز احداث واحد های بوم گردی در این استان در حال بررسی است و امیدواریم به آن هدف که گردشگری روستایی بوده، برسیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.