مجتبی حبیب نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع برآورد شده بود که حدود یکهزار و ۵۰۰ بهره بردار کشاورزی در شهرستان خسارت دیده باشند که حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر اطلاعاتشان در سامانه سجاد به ثبت رسیده است .

وی گفت که به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ۳۵۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض و ۴۵۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت شده است .

فرماندار سیمرغ همچنین با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیلاب در این شهرستان خسارت دیده بود، افزود : از این تعداد یکهزار و ۱۰۰ واحد تعمیری ، ۱۴۴ واحد تخریبی و ۳۴۰ واحد معیشتی بود که تاکنون تعمیر ۹۵۰ واحد تعمیری و ساخت هفت واحد تخریبی پایان یافته است.

وی با اعلام این تا هفته دولت بخشی از واحدها تخریبی ساخته شده تحویل سیل زدگان می شود، توضیح داد: تاکنون آواربرداری ۱۰۲ واحد ، پی کنی ۸۲ واحد ، آرماتور بندی ۷۵ واحد ، بتن ریزی ۷۲ واحد ، اسکلت ۶۷ واحد و سقف ۳۴ واحد انجام شده است .

فرماندار سیمرغ در خصوص پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان واحدهای مسکونی هم گفت : تا این لحظه ۳۸ میلیارد ریال بلاعوض معیشتی ، ۲۳ میلیارد ریال بلاعوض تعمیری ، ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات تعمیری به خسارت دیدگان پرداخت شده است .

حبیب نژاد میزان تسهیلات احداثی به خسارت دیدگان در شهرستان سیمرغ را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد .

۷۳۳۴/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.