به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی انتشار متن‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات امتحانی کنکور، موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی کانال‌ها و محل فعالیت متهم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شد.

میرفیضی تصریح کرد: در ادامه بررسی‌ها به عمل آمده و کارشناسی‌های انجام شده، متهم که با وعده فروش سوالات امتحانی مبالغی در حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال  از مال باختگان دریافت می کرد ،شناسایی شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از هماهنگی های قضائی متهم که ساکن یکی از شهرستان های این استان بود در عملیاتی غافگیرانه دستگیر شد .

وی همچنین اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۲۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان با این روش اعتراف کرد و اظهار داشت : پس از دریافت وجه مورد نظر سوالات امتحانی کنکور سال های گذشته را به صورت رمز شده یک روز قبل از برگزاری آزمون برای آنان ارسال می کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: متهم که با فریب مال باختگان در مجموع ۱۶۰ میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده است، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

سردار میرفیضی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کانال های تبلیغاتی که در فضای مجازی وجود دارد در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است به شهروندان، کاربران و مخاطبان فضای مجازی توصیه کرد: صرفا به لحاظ درج آگهی های مختلف از سوی افراد در فضای مجازی به آنها اعتماد نکرده و قبل از انجام هرگونه معامله و پرداخت وجهی از صلاحیت آنان مطمئن شوند.

/۱۸۹۹/۶۹۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.