به گزارش خبرنگار ایرنا ، ۲ روزی است که هوای ابری و خنک مهمان استان مازندران است و مردم  استان با پشت سرگذاشتن چند روز  آفتابی و شرجی طعم خنکای هوا را در فصل تابستان چشیدند. 

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران میانگین دمای هوای امروز استان به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که با تغییر شرایط جوی و ورود جریان جنوبی به استان از روز سه‌شنبه  و چهارشنبه این گرمای هوا به اوج می‌رسد و مردم مازندران باید منتظر گرمای ۳۷ درجه باشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مردم استان طی 2روز اخیر هوای نسبتا خنکی را پشت سر گذاشتند به طوریکه میانگین درجه هوای استان برای امروز ۳۰ درجه سانتی گراد است در حالیکه روزهای ماقبل دمای هوای استان تا ۳۵ درجه سانتی گراد رسید.

سید ابراهیم تاکامی افزود : این شرایط جوی با ورود جریان جنوبی به استان مازندران تغییر می کند و بار دیگر هوای استان گرم می شود و اوج موج گرمای این مرحله در روز چهارشنبه نهم مرداد اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما بیشتر در نقاط شرقی و مرکزی مازندران رخ خواهد داد، گفت: به طوریکه درجه دمای این نقاط به ۳۷ درجه می رسد و در نقاط غربی نیز به ۳۴ درجه خواهد رسید.

تاکامی افزود : با توجه به اینکه جریان جنوبی از سطح خشکی به سمت دریا می رود افزایش دما با رطوبت همراه نیست .

برخلاف جریان جنوبی از سطح خشکی به سمت دریا می رود و بدون رطوبت و با گرمای هوا همراه است جریان شمالی که از روی دریا بر می خیزد و به سمت خشکی می آید به همراه خود رطوبت را نیز می آورد که این موجب شرجی شدن هوا و بالا رفتن دمای احساسی می شود. 

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: از عصر روز چهارشنبه و با شمالی شدن جریانات، هوای استان ابری می شود و اندکی از دمای هوای کاسته خواهد شد و پیش بینی می شود این وضعیت تا شنبه هفته آینده ادامه یابد.

تاکامی همچنین گفت که امروز به دلیل مواج بودن دریا  ، شنا ممنوع است و برای فردا نیز این کار توصیه نمی شود.

۲۰۹۶  /1899

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.