به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروند ساری از پنج بازی گذشته خود که سه دیدار آن را در خانه انجام داد، دو باخت، دو تساوی و یک برد را در کارنامه اش ثبت کرد و با ۵ امتیاز از این بازی ها در پایان هفته پنجم در رده دوازدهم جدول ۱۴ تیمی قرار گرفت . در این وضعیت با سخت تر شدن روند بازی ها در هفته های آینده به دلیل هماهنگی بیشتر تیم ها، از حالا زنگ خطر برای این نماینده مازندران در لیگ برتر که هیجدهیمن سال حضورش در این رویداد مهم ورزشی را سپری می کند، به صدا در آمده است.
دست و پا زدن ۱۷ ساله تنها برای ماندن در لیگ برتر و وضعیتی که اکنون با گذشته پنج هفته از لیگ هیجدهم در آن قرار دارد در حالی که سرمربی مجربی چون رضا لک با سابقه قهرمان سازی بالای سر تیم حضور دارد، خوش بینی هواداران تیم و حتی کارشناسان را به ناامیدی بدل کرده است. کارشناسان و بویژه هواداران شهروند امیدوار بودند که تیم با تغییرات در کادر فنی در فصل جاری نتایج آبرومندی را کسب کند و حداقل در هفته های اولیه که هنوز تیم ها بدرستی ارنج نشده اند، با بهره گیری از توان سرمربی کارکشته جدید خود را به  یکی از جایگاههای اول تا سوم برساند و بتواند در ادامه راه با جنگجویی بیشتر مسیر را طی کند ولی تیم تا اینجای کار دورنمای ناامید کننده ای دارد و به نظر می رسد حتی نتواند با این روند خود را بین هشت تیم در مرحله پلی آف قرار دهد.

شاید گفته شود که تا پایان رقابت های لیگ برتر فوتسال حداقل ۲۲ بازی دیگر باقی است و قضاوت برای سرنوشت شهروند در جدول زودهنگام است، ولی تجربه نشان داد که با گذشت زمان تیم ها به هماهنگی بیشتری می رسند و در این صورت کسب نتیجه و جبران ناکامی برای تیم ها با گذشت هرر هفته دشوار و دشوارتر می شود.
جفت و جور نشدن بازیکنان در زمین 
سرمربی سابق تیم شهروند ساری دلیل ناکامی فصل جاری این تیم را جفت و جور نشدن بازیکنان با یکدیگر در داخل زمین و نرسیدن کادر فنی به ترکیب اصلی می داند و معتقد است: اگرچه قضاوت تا پایان لیگ برای سرنوشت این تیم زودهنگام است، ولی باید کادر فنی فکر اساسی برای این وضعیت ناکامی داشته باشد.
محمد اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اگر این نتایج ضعیف ادامه داشته باشد، به مرور زمان بازیکنان اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و این شرایط را برای تیم شهروند در آینده سخت تر می کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، انتظار هواداران از تیم شهروند در فصل جاری رقابت ها با تغییرات کادر فنی و بازیکنان نسبت به فصول گذشته بیشتر شد و این انتظارات نیز فشار بیشتری را بر کادر فنی و بازیکنان در داخل و خارج زمین تحمیل می کند و قدرت تصمیم گیری دشوار می شود.
اسماعیل پور گفت: شهروند در هفته پنجم در برابر مس سونگون یکی از تیم های قدر این رقابت ها با کارنامه قهرمانی در خانه بازی می کند، اگر نتواند به نتیجه دلخواه در این دیدار برسد به نظر می رسد باید در انتظار روزهای ناخوش برای این نماینده مازنی ها بود.
سرمربی سابق شهروند ساری معتقد است که اگر این تیم دیدار هفته پنجم را در خانه برابر مس سونگون به پیروزی برسد، اعتماد به نفس بازیکنان بر می گردد و نوار ناکامی شهروند پاره می شود و در آن زمان باید در انتظار روزهای خوش برای این تیم بود.
وی ابراز امیدواری کرد تا کادر فنی بتواند با هماهنگ تر کردن بازیکنان و رسیدن به ترکیب اصلی روزهای خوش را برای هواداران به ارمغان بیاورد.
قضاوت زودهنگام
سرمربی کنونی تیم شهروند ساری نیز قضاوت برای سرنوشت این تیم را در پنج هفته از لیگ برتر در حالی که حدود ۲۱ هفته دیگر زمان باقی است ، زودهنگام دانست و گفت که برای نتیجه گیری خوب باید تمام ابرازها در اختیار کادر فنی باشد و این ابزارهای مورد نیاز آنچه که تصور می شود، در شهروند وجود ندارد.
رضا لک در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: اگرچه تمام تلاش مدیرعامل و سایر عوامل باشگاه شهروند در فصل جاری به خدمت گرفتن بازیکنان فنی تر و ایجاد تمام امکانات و تجهیزات بود، ولی در حوزه بازیکن ما به دلایلی از جمله عدم تمایل برخی از بازیکنان مد نظر برای حضور در شهروند، نتوانستیم آنها را به خدمت بگیریم و به جز چند بازیکنان جدید بقیه بازیکنان ما از تیم های پایه به تیم اضافه شدند.
وی بدون اشاره به دلایل نیامدن برخی بازیکنان مد نظرش به باشگاه شهروند ، اضافه کرد: در شرایط فعلی ابزار و تجهیزات مد نظر تا حد زیادی از سوی باشگاه تامین شد و بازیکنان نیز هر روز هماهنگ تر می شوند و ما نیز بازی به بازی بهتر می شویم، ولی برای تحقق ایده های مد نظر برخی تماشاگران هنوز فاصله داریم و به مرور باید با جذب یک سری بازیکنان به این انتظارات نیز پاسخ بدهیم.
سرمربی شهروند ساری که دو دوره قهرمانی را با برخی تیم های لیگ برتری در کارنامه اش دارد ، گفت : با آمدن من به تیم به دلیل داشتن کارنامه قهرمانی با چند تیم، نباید این انتظار ایجاد شود که در سال اول بتوانیم در لیگ برتر قهرمان شویم، قهرمانی علاوه بر داشتن کادر فنی، نیازمند تجهیزات و ابزار مورد، بازیکن و حمایت تمام عوامل تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: باید برای رسیدن به قهرمانی این ابزار را فراهم کرد و بعد هم این انتظار را داشت که تیم بتواند به این جایگاه برسد.در شرایط فعلی فضا برای مانور تیم بسته است و تا این فضا برای تیم که به تجهیزات، بازیکنان و حتی مالی برای تیم فراهم نشود، انتظار قهرمانی بیهوده است.
شهروند ساری هم اکنون از ۵ بازی با ۵ امتیاز در رده دوازدهم جدول ۱۴ تیمی این رقابت ها قرار دارد و تیم سن ایچ ساوه با ۹ امتیاز در رده اول قرار دارد.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.