به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون آموزش متوسطه مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آزمون تکمیل ظرفیت استان برای تکمیل جای خالی  ۱۲۹ دانش آموز کلاس هفتم به هشتم در مدارس سمپاد است. 

 اسفندیار نظری افزود: این تعداد دانش آموز تکمیل ظرفیت در ۲۰ مدرسه سمپاد سراسر استان جذب خواهند شد.

وی به  علت ظرفیت خالی پایه هشتم نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه آزمون مدارس سمپاد در عبور از پایه ششم به هفتم در متوسطه اول برگزار می شود ، سال گذشته به دلیل عدم برگزاری آزمون و اکتفا کردن به تست هوش برخی سوالات لو رفت و از قبولی برخی از دانش‌آموزان جلوگیری شد. 

نظری ادامه داد: به همین خاطر امسال پایه هشتم با تعدادی ظرفیت خالی مواجه شد که برای پر کردن آن آموزش و پرورش اقدام به آزمون تکمیل ظرفیت کرده است.   

وی اعلام کرد: زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت از ۱۲ تا ۱۷ مرداد ماه در نظر گرفته شده است و این زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

نظری با بیان اینکه داوطلبان برای حضور در این آزمون باید به آدرس اینترنتی www.hoosh۸.medu.ir مراجعه کنند، اظهار داشت: آزمون تکمیل ظرفیت نیز در تاریخ هشت شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

به کفته او دروس زبان و ادبیات فارسی، ریاضی، علوم تجربی، پیام‌های آسمانی و استعداد تحلیلی برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش و پرورش مازندران اصلی ترین شرط را برای ثبت نام در آزمون تکمیل ظرفیت معدل کل ۱۹ به بالا عنوان کرد و گفت: معدل دانش اموز باید در مرحله ثبت نام درج شود. 

نظری همچنین در رابطه با اعلام نتایج آزمون مدارس خاص استان نیز اعلام کرد که تاکنون نتایج نهایی اعلام نشده است و نمرات و شرایط دانش آموزان  در حال بررسی است. 

معاون آموزش متوسطه مازندران ظرفیت پذیرش مدارس خاص استان اعم از نمونه دولتی و استعداد درخشان را چهارهزار ۵۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس خاص برای عبور از پایه نهم به دهم (متوسطه اول به متوسطه دوم) سه هزار و ۷۵۰ نفر است.

وی همچنین پذیرش برای مدارس خاص را برای دختران و پسران برابر اعلام کرد و گفت: در مجموع ۶۰ درصد از شرکت کنندگان آزمون ورودی مدارس خاص دختر بودند.

تعداد مدارس خاص استان مازندران ۵۸ واحد است که از این میزان ۳۸ مدرسه نمونه دولتی است.

استان مازندران حدود ۵۴۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.