معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم راه اندازی نهضت صادرات محورتاکید کرد.

سعید زرندی امروز در همایش تقدیر و معرفی واحدهای نمونه و برتر استان مازندران با اشاره به اینکه سال 97 سال سختی برای تولید و واحدهای اقتصادی کشور بود و تحریم‌ ها نیز شوک‌ هایی وارد کرده است، اظهار داشت:تحریم شرایط جدیدی را در کشور ایجاد کرده است از اینرو باتوجه به مشکلات ارز، تمرکز را بر نهضت صادرات محور قرار داده ایم.

وی به اولویت بندی در حوزه صادرات اشاره کرد و افزود: بیش از یکهزار و 400 قلم کالا را در حوزه صادرات قرار گرفت ضمن اینکه صادرات به کشورهای همسایه نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 15 کشور همسایه داریم اما کمتر از 2 درصد واردات آنان را ایران تأمین می‌کند و اگر این میزان به چهار درصد ارتقاء یابد شاهد تحولی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی سهم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در سال گذشته 533 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: چند سال اخیر سرمایه گذاری بزرگ مردمی در کشور شکل نگرفته است و درصددیم با کمک سرمایه گذاران بزرگ به این سمت سوق یابیم.

زرندی با اشاره به حوزه مالیات گفت: معافیت مالیاتی نیازمند یک تفکر اساسی است و اکنون نسبت مالیات به تولید خالص ملی 7.5 درصد است و تولید ناخالص ملی در بخش صنعت 12 تا 13 درصد و سهم مالیات در حوزه صنعت 61 درصد است.

وی ادامه داد: اقتصاد روز به روز درحال کوچک شدن است ولی پهنه مالیاتی روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و بازنگری در این بخش ضروری است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم راه اندازی نهضت صادرات محورتاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.