طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود به مدت دو  سال به بهره برداری برسد. این طرح به سبب وجود مشکلات و موانع مختلف همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به دو هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است. 

محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت : شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش بهسازی فرودگاه‌ها ردیف بودجه قانونی دارد و امروز در نشستی با مسئولان متولی تصمیم گرفته شد تا این اعتبار برای  تملک مجتمع رفاهی و پذیرایی فدک و نیز آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا و تجهیزات جانبی مورد نیاز فرودگاه اختصاص یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص این اعتبار در آینده نزدیک، طرح توسعه فرودگاه رامسر به سرانجام برسد.

فرودگاه رامسر با پیشینه بیش از ۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه‌های شمال کشور است که در ضلع شمالی این شهر و در حاشیه دریای خزر واقع است. طبق اسناد موجود ساخت این فرودگاه به سال ۱۳۴۲ باز می گردد و طول باند این فرودگاه حدود هزار و ۵۰۰ متر و عرض آن ۴۵ متر است. 

معاون رئیس جمهوری همچنین اجرای کامل طرح ملی کنارگذر ساحلی رامسر را  بسیار ضروری توصیف کرد و گفت که با توجه به اهمیت رعایت مسائل فنی ، زیست محیطی و اقتصادی باید به طور دقیق در این بخش ها کار مطالعاتی انجام شود.

وی گفت که در این حوزه نیز تصمیمات خوبی گرفته شده و مقرر گردید در روز شنبه هفته آینده مطالعات انجام گرفته روی این طرح ملی به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شود.

نوبخت افزود : چنانچه مطالعات صورت گرفته منطبق با موازین زیست محیطی و اصول فنی باشد، برای ادامه روند اجرای این طرح نیز سعی می شود اعتبارات لازم اختصاص داده شود.

سوابق طرح مطالعاتی اجرایی کردن این پروژه ملی از لحاظ ابعاد فنی و مهندسی در کشور به سال ۱۳۸۵ باز می گردد و قرار بود بر اساس آن جاده کنارگذر چهار بانده ساحلی به طول حدود ۱۰ کیلومتر از دل دریا به همراه احداث جزیره مصنوعی با امکانات رفاهی و تفریحی ساخته شود. 
اجرای این طرح البته به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید و بنا بود با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت ساحلی رامسر به طول حدود ۱۰ کیلومتر در داخل دریا آغاز شود ضمن آن که حدود ۱۸۷ هکتار نیز زمین از دریا برای بخش گردشگری استحصال شود . 
میزان اعتباری لازم برای اجرای کامل این طرح ملی در آن زمان با سرمایه گذاری بخش خصوصی حدود ۱۳۱ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود. 
ایجاد خط رفت و برگشت به عرض حدود ۴۶ متر و نیز پیش بینی ۲ خط راه آهن از دیگر مشخصات فنی این طرح بوده است.      

معاون رئیس جمهوری همچنین از مجموعه گردشگری تله کابین رامسر نیز بازدید کرد .

رامسر با دست کم ۷۰ هزار نفر جمعیت ثابت و دست کم ۵۰۰ هزار نفر جمعیت متغیر یکی از شهرستان های غربی مازندران است. 

/۱۶۵۴۷۰۷۸ / ۹۹۲۲

رامسر رامسر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.