رییس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر گفت: تجهیزات اورژانس جدید بیمارستان شهید بهشتی نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایسنا مازندران، محمد سلطان‌ تویه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ضریب اشغال تخت در بیمارستان 80 تختخوابه نوشهر به عنوان تنها بیمارستان شهر توریستی بیش از 50 درصد است، اظهار کرد: در جهت جلب اعتماد مردم برای بهبود وضعیت درمانی و تجهیزات بیمارستان نیاز به جذب اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به احداث بخش ایزوله منفی در بیمارستان نوشهرتصریح کرد: این بخش در کمتر بیمارستانی در کشور احداث می شود اما نوشهر به دلیل داشتن فرودگاه و بندر به طور همزمان این بخش را با چهار تخت همراه با درب های هوابند، از هواساز هایژنیک دارا است.

رییس بیمارستان نوشهر از مراحل پایانی ساخت ساختمان اوژرانس جدید نوشهر خبر داد و گفت: طبق برنامه، ساختمان جدید تا مهرماه به پایان می رسد در صورتی که تجهیزات لازم مهیا شود تا پایان پائیز به بهره برداری می رسد.

سلطان تویه با بیان اینکه ساختمان جدید اورژانس در دو طبقه با 65 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و تاکنون 7.5 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل نیازمند هشت میلیارد تومان هستیم که وزیر بهداشت طی سفری که به نوشهر داشت قول مساعد جهت تامین این میزان اعتبار را داد.

وی افزود: طبقه هم کف اختصاص به اورژانس دارد که مجهز به 12 تخت سرپایی، 24 تخت بستری و یک تخت ایزوله خواهد شد و با تکمیل آن تعداد تخت های بیمارستان نوشهر از 82 تخت به 140 تخت افزایش می یابد.

رییس بیمارستان نوشهر کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص را از مشکلات بیمارستان شهر توریستی نوشهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به علت پایین بودن تعداد تختها، نیروی انسانی و پزشک متخصص بیشتری به این بیمارستان تعلق نمی گیرد، اما با تکمیل ساختمان جدید می توان نیروی انسانی بیشتری را استخدام کرد.

سلطان تویه ادامه داد: طبقه دوم ساختمان جدید نیز به بخش سی سی یو اختصاص می یابد که به هشت تخت سی سی یو و 24 تخت پست سی سی یو تجهیز می شود و برای تجهیز این ساختمان نیازمند هشت میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تداخل و مشکلات بخش‌های بیمارستان به دلیل ضریب اشغال پایین تخت ها و نبود نیروهای کافی است، تاکید کرد: جذب متخصص مغز و اعصاب، داخلی، طب اورژانس برای بیمارستان نوشهر نیاز است و کسانی که به این متخصصان نیاز داشته باشند باید به بیمارستان طالقانی چالوس اعزام شوند.

رییس بیمارستان نوشهر در ادامه با بیان اینکه ۶۰ بیمار دیالیزی در این شهرستان داریم، بیان کرد: در حال حاضر بخش دیالیز دارای هشت  تخت است که هفت  تخت، ۶ پرستار و یک سرپرستار به طور مستمر درسه شیفت خدمات می دهد که برای خدمات دهی به این بیماران کافی نیست.

سلطان تویه با تاکید بر حمایت هرچه بیشتر خیرین بخش سلامت جهت کمک های بیشتر به بیمارستان این شهر، گفت: در بخش‌های تخصصی قلب، عفونی، داخلی اطفال، فوق تخصصی اطفال، ارتوپد، زنان و زایمان، بیهوشی، عمومی و رادیولوژی دست کم ۳۰ پزشک فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به وقوع حوادثی نظیر سوانح دریایی، جاده‌ای و بروز بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و مهم‌تر از همه مسائل گردشگرپذیر بودن منطقه این تعداد پزشکان پاسخگوی نیازها در بخش درمانی نیست.

رییس بیمارستان نوشهر خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه برای ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مزیت‌های طرح پزشک خانواده دراین شهرستان بیشتر اطلاع رسانی کنند، اغلب مردم از ویژگی‌های این طرح بی اطلاعند در حالی که دولت بابت سرانه هر فرد اعتباراتی را تخصیص داده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.