وزیر بهداشت گفت: بخش دیالیز مهم‌ترین نیاز مردم غرب مازندران است به طوریکه فضا و امکانات آن کمتر از استاندارد بوده و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا مازندران، سعید نمکی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: پروژه اورژانس جدید و بخش ایزوله بیمارستان تا انتهای سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

هدف از سفر خود به غرب استان مازندران و شهرستان های نوشهر و چالوس را ارزیابی کمبودها و مشکلات مردم منطقه اعلام کرد و افزود: بخش دیالیز مهم‌ترین نیاز مردم منطقه است و فضا و امکانات آن کمتر از استاندارد بوده که پیگیری این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت و درمان، مازندران را جز پیشگامان طرح ملی سنجش فشار خون در بین سه دانشگاه علوم پزشکی کشور معرفی کرد و گفت: ما از دو مسیر بلندمدت و کوتاه مدت مباحث کنترل بیماران کلیوی را دنبال می کنیم.

وی در ادامه افزود: در مسیر بلند مدت پایش بیماری‌زایی با استفاده از طرح ملی فشارخون که از عوامل اصلی بیماری های مزمن کلیوی است انجام گرفته که موجب کند شدن روند بیماریزایی در کشور خواهد شد.

نمکی در مورد روش کوتاه مدت نیز ادامه داد: افزایش فضای فیزیکی بخش های دیالیز و دیگری افزایش تعداد دستگاه ها و تجهیزات دیالیز به کنترل کوتاه مدت ختم می شود که هر دو روش مورد توجه وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایسنا مازندران، امروز پنجشنبه سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان برای بررسی مشکلات درمانی و بهداشتی منطقه به نوشهر و چالوس سفر کرد.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بازدید از بیمارستان شهید بهشتی شهرستان نوشهر و بیمارستان طالقانی چالوس و همچنین شرکت در جلسه جمع بندی در سالن اجتماعات بیمارستان رازی چالوس در دستور کار قرار دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.