رئیس دادگستری استان مازندران دست درازی و تعدی به اموال عمومی و منابع طبیعی را یکی از چالش های مازندران دانست و گفت: باید جلوی این تعدی قاطعانه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام محمد صادق اکبری در چهارمین جلسه شورای اداری مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: همه مسئول و مکلف به قسط و داد هستیم و این امر برای همه باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه  باید قانونمند باشد،افزود: قضات تنها به قانون عمل کرده و غیر قانون را در تصمیمات خود دخیل نمی کند.

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه قوه قضایه باید با اقتدار عمل کند، گفت: این قوه باید مستقل باشد زیرا در غیر این صورت اقتدار و قانونمندی خود را از دست می دهد.

حجت الاسلام اکبری افزود: قاضی غیرمستقل تحت تاثیر جریانات نمی تواند خوب قضاوت و عادلانه ای انجام دهد.

وی با بیان اینکه کسی حق امر و نهی به قضات را ندارد،تصریح کرد:قوه قضایه مستقل معمولا در راستای اهداف نظام حرکت کرده و عملکرد آن تاثیر به سزایی  در جامعه می گذارد.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه دستگاه قضایی باید از هرگونه فساد به دور باشد،گفت: فساد در هر جایی از ارکان حکومت بسیار مضر است و دستگاه هایی که قرار است از فساد جلوگیری کنند خود باید عاری از این امر باشند.

وی تعامل با دیگر دستگاه های اداری را از مهم ترین اهداف این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: با کمک و همکاری دستگاه قضایی با سایر نهادها بسیاری از مسائل مرتفع می گردد.

حجت الاسلام اکبری وظیفه پیشگیری را یک امر فراقوه ای دانست و گفت: یکی از مهم ترین مسائل قوه قضاییه تکثر پرونده های ورودی است که پیشگیری می تواند از حجم پرونده ها و تعداد جرائم بکاهد.

وی دست درازی و تعدی به اموال عمومی و منابع طبیعی را یکی از چالش های مازندران دانست و بیان کرد: باید جلوی این تعدی قاطعانه گرفته شود.

حجت الاسلام اکبری گفت:بحث اراضی ابرچالش مازندران بوده و باید برای حل آن آسیب شناسی کرده و آن را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا با نهادهایی که دچار مشکلات فساد اداری هستند با قاطعیت مقابله می کند،تصریح کرد: با این کار می توان وضعیت  قابل قبولی برای خدمت به مردم ارائه داد.

تاکید بر حفظ صنعت گردشگری با پیوست فرهنگی و امنیتی

حجت الاسلام اکبری در ادامه با اشاره به چالش های پیش آمده در حوزه گردشگری مازندران اظهار کرد: صنعت گردشگری به عنوان یک منبع ارزآور محسوب می شود اما باید همواره دارای پیوست های فرهنگی و امنیتی باشد.

وی افزود: نباید اجازه دهیم این پیوست های فرهنگی و امنیتی توسط چند نفر معلوم الحال  تحت الشعاع قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه از سرمایه گذاران کارآفرین در مازندران حمایت می کنیم ،افزود: هرگونه اخلال و ناامنی که زمینه سرمایه گذاری را دچار مشکل کند با قاطعیت مقابله می کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.