معاون امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور گفت: میزان ارزش چوب تولیدی در جنگل های شمال 550 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی نوبخت در شورای اداری استان مازندران که در استانداری این استان برگزار شد،اظهار داشت: 25هکتار از عرصه کشور سال قبل جنگلکاری شده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت زیستی برای ما هم است،خاطرنشان کرد: ایران از 13 اقلیم جهان،11 اقلیم را در اختیار دارد و به جهت منابع طبیعی بسیار غنی هستیم.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور سطح جنگل های شمال کشور را 20 میلیون هکتار دانست،تصریح کرد: با جنگل کاری در کشور 12 هزار میلیارد و 500 میلیون مترمکعب اکسیژن تولید می کند. و میزان آب تولیدی در جنگل بیش از ظرفیت کارون 3 در کشور است.

نوبخت در ادامه با اشاره به طرح تنفس جنگل ها گفت: میزان برداشت ما از چوب جنگل ها پیش از طرح تنفس جنگل هزار و 500 مترمکعب در روز بوده است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین با بیان اینکه مهاجرت از مناطق خشک و نیمه خشک به سمت مناطق شمالی و جنوبی البرز شروع شده است ،تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور در این مناطق البرزنشین سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق طرح تنفس جنگل در استان های شمالی، نیاز به مشارکت و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و مردم داریم.

نوبخت ارزش ریالی میزان چوب تولیدی را در جنگل های شمال، 550میلیارد تومان بیان کرد و افزود: هدف ما این است که مردم در کشور توانمند شوند وتوانمندسازی مردم خسارت به عرصه های منابع طبیعی را کاهش می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.