به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین منطقه  مازندران،اسفندیار نظری گفت: این آزمون در روز سه‌شنبه ۲۸/۳/۹۸ در سه نوبت و با حضور ۱۵۰۵ نفر برای تصدی پست مدیریتی برگزار شد.

وی افزود: این آزمون روی سامانه جامع مدیریت یادگیری آموزش فرهنگیان به آدرس LTMS.MEDU.IR در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۰ و ۱۱ تا ۱۲ و یک نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در مراکز تعیین شده، برگزار شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورشمازندران خاطرنشان کرد: آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس دارای ۱۰۰ سوال بوده و زمان پاسخ گویی به سوالات،۱۰۰دقیقه است.

نظری با اشاره به اینکه پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با هدف استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی برگزار می‌شود، بیان کرد: این آزمون در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در ۲۲ شهرستان برگزار شد.

این مسئول استانی افزود: برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به‌صورت حضوری و الکترونیکی بوده و شرکت کنندگان باید ۶۰ درصد نمره آزمون را کسب کرده تا به مرحله بعدی که مصاحبه تخصصی است راه پیدا کنند.

او هدف اصلی از اجرای این آزمون را شناسایی نیروهای توانمند جهت پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی دانست و گفت: داوطلبان پس از گذراندن موفق مرحله آزمون، وارد مرحله مصاحبه می‌شوند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: مصاحبه تخصصی دارای ۴۰۰ امتیاز است که این مصاحبه در سه بخش شایستگی‌های شخصیتی و روانشناختی فرد، آشنایی با مقررات و آیین نامه ها و مدیریت و برنامه‌ریزی است.

 نظری با اشاره به اینکه وظیفه مدیر مدرسه، برنامه‌ریزی در مدیریت است و باید برای اداره مدرسه برنامه داشته باشد، تصریح کرد: مدیر باید تسلط به قوانین و آیین‌نامه‌های تخصصی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انجام مصاحبه تخصصی و مشخص شدن رتبه‌‍ها براساس امتیاز کسب شده پذیرفته شدگان باید دوره‌های آموزشی ده گانه مدیریت که در سامانه ltms فعال می‌شود را نیز با موفقیت پشت سر بگذرانند تا برای آنها ابلاغ مدیریت صادر شود.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1206671
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.