مدیرعامل آب و فاصلاب شهری مازندران گفت: 25 شهر استان از شرایط تنش ابی برخوردار است برای رفع این تنش نیاز به اعتبار لازم داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید عبداللهی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شدبا بیان اینکه بیش از یک میلیون و 954 هزار نفر جمعیت شهری تحت پوشش آب و فاضلاب شهری استان هستند، اظهار داشت: بیش از 323 هزار نفر از جمعیت روستایی نیز توسط آب و فاضلاب شهری آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه در بخش آب 100 درصد جمعیت تحت پوشش هستند افزود: بیش از هشت هزار و 500مترطول شبکه توزیع آب در استان وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاصلاب شهری مازندران با اعلام اینکه 15.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح های فاضلاب قرار دارند گفت: متوسط جمعیت تحت پوشش در استان 51 درصد است.

وی شمار اشتراک فاضلاب را بیش از47 هزار برشمرد و گفت:  نیاز مازندران به طرح های فاضلاب به دلیل بالابودن سطح آب زیاد است اما در این بخش با عقب ماندگی مواجه است.

عبداللهی ظرفیت تصفیه خانه های در دست احداث استان را 43 هزار متر مکعب اعلام کرد.

مدیرعامل آب و فاصلاب شهری مازندران با بیان اینکه در25 شهر استان با تنش آبی مواجه هستیم ، خاطرنشان کرد: 25 میلیارد تومان اعتبار برای نجات این شهرها از تنش آبی نیاز داریم.

وی ادامه داد: برداشت بی رویه موجب شده آب به سمت شوری حرکت کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.